Ja fa anys que el sector educatiu debat el futur dels deures. Els seus defensors asseguren que ajuden a inculcar el valor de l'esforç, però nous sectors pedagògics qüestionen que ajudin a aprendre. Per això, plantegen reformular-los. JORDI PUIG, Col·legi de Pedagogs "Estaríem en contra que els nens facin llistes interminables de sumes i restes, que només aporten repetició, aprendre per anar repetint. Nosaltres el que creiem que cal fer és anar més enllà, fer que el deure sigui significatiu, que ajudi a aprendre." I per això, els pedagogs proposen anar més enllà dels llibres i fer més activitats fora de les aules. I a casa, treballar menys hores, però més ben aprofitades. Des del Col·legi de Pedagogs, asseguren que a primària i cicle mitjà és suficient una mitja hora diària, sobretot de lectura, mentre que a secundària recomanen una hora. Més temps, diuen, pot comportar estrès i desmotivació de l'estudiant. "El que no podem fer és convertir la tarda en una segona escola. Aquests nens han de jugar, anar al parc i sortir, perquè això és part del seu aprenentatge." A més de denunciar l'excés de feina, alguns col·lectius de pares asseguren que els deures generen desigualtats. L'argument, que cada família és un món, i no totes s'hi poden dedicar de la mateixa manera. PERE FARRIOL, Federació de Pares d'Alumnes d'Ensenyament Secundari "Què ens trobem en algunes famílies? Que no tenen temps, o formació o diners per pagar un professor de repàs. I aquí tenim unes desigualtats molt tangibles." Per evitar aquestes diferències, aquests pares aposten perquè el gruix de l'aprenentatge es garanteixi a l'escola i no depengui tant del que els alumnes facin a casa.