Aquesta papereria fa només vuit mesos que ha obert al carrer de l'Arquitecte Sert. Els propietaris saben que amb la crisi és una aposta arriscada. FERMÍ MOEDO, copropietari de la papereria Carling Vila Olímpica "El barri ens agrada i el meu soci de fet viu aquí. Hem pensat que aquest barri no està gaire assortit i per això hem volgut apostar, perquè comercialment està una mica fluix." Els comerciants amb més trajectòria a la Vila Olímpica, la majoria dins del centre comercial La Vila, en fan el mateix diagnòstic. MARIA EUGÈNIA GOMIS, copropietària de LUA "Fa 20 anys que es va crear el barri i és una llàstima però comercialment no ha crescut. Per això hem fet això de les botigues al carrer perquè la gent sàpiga que també hi ha coses maques per comprar al barri." La seva botiga, per exemple, està al costat d'un local buit. I no és l'únic a la zona. Per això els que encara resisteixen han impulsat la mostra i ara volen anar més enllà. JAUME CASELLES, propietari de Cassis "Podríem dir que pràcticament amb molts altres comerciants ens hem conegut ara. Però ens plantegem constituir-nos com a associació o eix comercial aquest mateix any. Tindrem més futur si ens organitzem col·lectivament, pensem que les coses poden millorar, si no no ho faríem." JORDI GIRÓ, president de l'AV Vila Olímpica "Els botiguers estan molt motivats, hem fet moltes reunions de feina. Nosaltres des del primer moment els hem donat tot el suport perquè tenim un dèficit notori en el comerç des del 93 i fins ara no ho hem superat. Esperem que això dinamitzi les botigues que hi ha i també que serveixi per obrir-ne de noves." Durant la propera setmana comerciants i veïns analitzaran com ha anat la iniciativa amb l'objectiu que la propera vegada s'hi sumin més establiments.

L’organització de la fira ha estat el primer pas que han donat els comerciants amb el suport de l’associació de veïns i el Districte de Sant Martí. L’objectiu és que la gent conegui el comerç de proximitat i els serveis de què disposa la Vila Olímpica i en definitiva, dinamitzar el teixit comercial que els mateixos botiguers reconeixien que és deficitari.

Per això una de les opcions que hi ha sobre la taula és unir-se en una associació o crear un nou eix comercial. D’una banda per tenir un altaveu davant l’administració, i de l’altra, per continuar impulsant projectes comuns per a la dinamització del teixit comercial del barri i que no hi hagi locals buits.