A mitjan 2014 tots els mercats municipals de la ciutat podrien tenir desfibril·ladors per atendre aturades cardíaques. Segons ha pogut saber BTV, BCNSalut i l'Institut Municipal de Mercats estan ultimant els detalls d'aquest projecte. Actualment la meitat dels barcelonins utilitzen aquestes instal·lacions. En només un any poden arribar a passar pels 43 mercats municipals que té la ciutat entre 55 i 60 milions de persones. ANDREU LÓPEZ, paradista "Alguna vegada ha passat que algun client o alguna clienta, persones grans, que han tingut alguna cosa d'aquestes, jo ho trobo perfecte de posar-n'hi." ELISABETH PARES, clienta "Jo crec que hauria d'estar a tots els serveis públics de Barcelona perquè, en casos d'emergència o urgència, poguessis acudir i solucionar el petit problema, si hi són la gent els farà servir." JUAN MANUEL RODRÍGUEZ, client "Aquí, por ejemplo, pasó una vez, cayó un hombre demayado y tuvieron que ir a buscar una ambulancia, yo lo veo bien." La immediatesa és determinant quan ens trobem amb una aturada cardíaca. Segons l'associació de pacients Segona Oportunitat, des del moment en què la persona perd el coneixement cada minut que passa se li redueix un 10% la possibilitat de supervivència. Per això aquesta entitat reclama des de fa temps que s'estengui l'ús d'aquests aparells a tots els espais públics concorreguts. Actualment a Barcelona cada 11 hores una persona té una aturada cardíaca i, atenció, només una de cada 20 sobreviu. JOSÉ GUERRA, cardiòleg de l'Hospital de Sant Pau "El tiempo que pasa desde que uno sufre una parada cardiaca hasta que ese corazón recupera la función es crítico, las medidas de reanimación cardiopulmonar son capaces de prolongar ese tiempo pero hasta que no se subministra una descarga eléctrica, el corazón no recupera su función y la supervivencia del paciente se ha demostrado que esta directamente relacionada con el tiempo desde que se inicia la arritmia hasta que se realiza la desfibrilación." Els desfibril·ladors electrònics intel·ligents són aparells que es poden utilitzar sense nocions de reanimació cardíaca, cal senzillament seguir les instruccions i tothom els pot fer servir. Els mercats municipals tindran com a mínim un desfibril·lador per instal·lació. Els de major superfície o els que tinguin una afluència de públic més important podran arribar a tenir, si es considera oportú, més d'un aparell. Una iniciativa que se suma a la de les farmàcies. A finals de 2014 disposaran pràcticament totes d'un desfibril·lador electrònic intel·ligent. Però aquest només n'és el començament, molt aviat altres equipaments públics de la ciutat, com la xarxa de transports, podrien disposar d'aquests aparells. Tot plegat amb la idea de convertir Barcelona en la primera gran ciutat del món cardioprotegida.
Actualment la meitat dels barcelonins utilitzen les instal·lacions dels mercats municipals. En només un any poden arribar a passar pels 43 mercats municipals que té la ciutat entre 55 i 60 milions de persones. Els mercats municipals tindran com a mínim un desfibril·lador per instal·lació. Els de major superfície o els que tinguin una afluència de públic més important podran arribar a tenir, si es considera oportú, més d’un aparell.
La immediatesa és determinant quan ens trobem amb una aturada cardíaca. Segons l’associació de pacients Segona Oportunitat, des del moment en què la persona perd el coneixement cada minut que passa se li redueix un 10% la possibilitat de supervivència. Per això aquesta entitat reclama des de fa temps que s’estengui l’ús d’aquests aparells a tots els espais públics concorreguts. Actualment a Barcelona cada 11 hores una persona té una aturada cardíaca i només una de cada 20 sobreviu.
Els desfibril·ladors electrònics intel·ligents són aparells que es poden utilitzar sense nocions de reanimació cardíaca, cal senzillament seguir les instruccions i tothom els pot fer servir. Aquesta iniciativa se suma a la de les farmàcies. A finals de 2014 disposaran pràcticament totes d’un desfibril·lador electrònic intel·ligent. Però aquest només n’és el començament, molt aviat altres equipaments públics de la ciutat, com la xarxa de transports, podrien disposar d’aquests aparells.