Al barri de Ciutat Vella on ha tingut lloc el fatídic accident de trànsit no es parla de cap altre tema, però alhora es percep un silenci tens a l’ambient entre els veïns i comerciants. El nen d’un any que va ser atropellat per una furgoneta de repartiment és fill d’un dels comerciants de la zona.

“El conductor de la furgoneta no va veure el menor”

Els testimonis de l’accident amb els quals ha pogut parlar betevé asseguren que la furgoneta anava molt a poc a poc, a més, el conductor va donar negatiu a les proves d’alcohol i drogues. El motiu de l’atropellament, segons alguns veïns i comerciants, no va ser la velocitat, sinó el fet que el conductor no va veure el menor, entre altres coses per la seva baixa alçada.

Alguns veïns han penjat roses com a mostra de condol per la mort del menor

Replantejament del repartiment en zones pacificades

L’Associació de Veïns del Casc Antic espera que aquest fatídic accident serveixi per replantejar la presència de furgonetes en zones pacificades, com és el carrer de Carders amb el d’Allada-Vermell, on va tenir lloc l’atropellament. De fet fins dimecres, dia de l’atropellament, el carrer d’Allada-Vermell tenia un senyal de circulació restringida, però sense cap especificació, i aquest mateix dijous s’ha actualitzat el senyal i el repartiment en aquest punt de la ciutat ha quedat restringit de 9.30 a 12.30 h. Segons fonts municipals, aquest canvi en la senyalització estava previst abans del sinistre.

La mateixa associació veïnal ha decidit suspendre totes les activitats, incloent-hi el pregó, de la festa del Casc Antic, que començaven aquest dijous.

El senyal de prohibit circular abans de l’actualització
Senyal que indica l’únic horari permès pel repartiment de mercaderies al carrer d’Allada-Vermell

Barcelona Camina: “Els vehicles grans, ‘per se’, no són bons per a la ciutat”

El president de Barcelona Camina, Emeka Okpala, aposta per repensar la distribució de mercaderies d’última milla. L’entitat sense ànim de lucre considera que es podrien evitar accidents si es fes el repartiment amb vehicles lleugers sempre que sigui possible. Okpala afirma que els vehicles grans, com les furgonetes, “per se”, no són bons per a la ciutat.