La segona proposta més votada als pressupostos participatius de les Corts és la construcció d’un carril bici a tota la travessera de les Corts, des de l’Hospitalet fins a l’avinguda de Sarrià. La va presentar un veí del districte i ha rebut 116 suports. No obstant això, la iniciativa té un cost estimat d’1 milió d’euros i, en cas de ser finalment escollida, no es podrà executar de forma total per la inversió elevada que caldria fer.
La cara i la creu dels pressupostos participatius
L’Alberto Raso és veí del barri de la Maternitat i San Ramon i treballa al centre de Barcelona. Explica que habitualment es desplaça en bicicleta per la ciutat i que quan va a treballar ho fa per la travessera de les Corts, entre els cotxes, perquè no hi ha cap carril bici que connecti els barris de les Corts directament amb el centre de la ciutat. “Només podem arribar al centre pel carril bici de l’avinguda Diagonal, però ens fa donar molta volta. Circular per la travessera de les Corts és molt més ràpid i directe”, explica l’Alberto.
Aquest veí s’ha reunit amb els tècnics municipals per perfilar el projecte abans de la votació final que tindrà lloc entre el 10 i el 20 de juny i que servirà per escollir els projectes que finalment s’executaran a tots els districtes. En aquestes trobades s’ha determinat que la inversió d’1 milió d’euros que s’hauria de fer per executar el tram del carril bici entre l’avinguda de Carles III i l’avinguda de Sarrià supera el previst i, per tant, el projecte només es podria fer realitat de forma parcial.
La idea de participació ciutadana és molt bona, però és decebedor que els projectes proposats pels veïns no es puguin fer realitat per manca de pressupost
300 metres de carril bici nou, si la proposta és escollida
No obstant això, el districte de les Corts ha estudiat la manera de fer realitat part d’aquesta proposta. En cas de sortir-ne escollida, es podrà fer un estudi del projecte del carril bici entre la gran via de Carles III i l’avinguda de Sarrià. A més, es podrà executar un tram de 300 metres de carril bici entre la gran via de Carles III i el carrer de Joan Güell. Aquestes actuacions tindrien un pressupost de 350.000 euros.
Tots els trams nous han de tenir connexió amb altres carrils bici. El tram de la travessera de les Corts es connectarà amb dos eixos importants com són Sants i la Diagonal
Segons ha explicat la gerent de les Corts, Sara Jaurrieta, el districte no descarta fer trams nous de carril bici per la travessera de les Corts els propers anys. De fet, l’estudi del projecte ja estaria fet, però caldria dotació pressupostària per executar-ne dues fases més, entre els carrers de Joan Güell i l’avinguda de Sarrià.
El tram de carril bici que connectaria l’avinguda de Carles III amb l’Hospitalet queda supeditat al projecte de reforma dels entorns del Camp Nou i que correspon al FC Barcelona. Veïns i entitats ciclistes de la zona fa anys que demanen un carril bici per la travessera de les Corts.