La façana de les antigues oficines de les cotxeres d’autobusos de Lutxana està tapiada i completament embolcallada per una xarxa verda per evitar despreniments. Tot i això, aquesta setmana han caigut trossos de façana a la vorera i se n’ha acordonat tot el tram del carrer de Roc Boronat entre Sancho de Àvila i Almogàvers.

L’edifici està tancat des de 2007. El 14 d’abril d’aquell any, després de 84 anys en servei, les instal·lacions de TMB van tancar amb una jornada de portes obertes on els més nostàlgics van poder fer un últim recorregut per l’emblemàtic recinte i visitar una exposició d’autobusos antics i una mostra fotogràfica. El 15 d’octubre de 2007, també van marxar de l’edifici les oficines de la societat municipal 22@bcn, que impulsa la transformació del districte tecnològic i durant uns anys hi va tenir la seu. El 22@bcn es va traslladar a un modern bloc d’oficines proper, al carrer d’Àvila, per tal de deixar lloc a la rehabilitació d’aquest espai.

Des de llavors, la resta de l’illa ha experimentat una important transformació urbanística. Les parts de les antigues cotxeres que no estaven protegides com a patrimoni arquitectònic es van enderrocar per fer-hi pisos i zona verda. Però es van mantenir tant l’edifici d’oficines, pel seu valor arquitectònic d’estil art decó, com les portalades d’entrada dels carrers de la Ciutat de Granada i dels Almogàvers.

Les antigues cotxeres de Lutxana del Poblenou van ser de les més importants de TMB, pioneres en moltes innovacions en el sector dels autobusos. Lutxana va destacar per les seves naus de muntatge entre els anys 1929 i 1940, on es van construir els autobusos de l’antiga Companyia General d’Autobusos.