(Agències) El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, explicarà dilluns a la reunió del Consell Escolar de Catalunya l’avançament de l’inici del curs 2022-23, una mesura que ha causat polèmica a la comunitat educativa. Els mateixos membres d’aquest consell han expressat el malestar pel fet de no haver estat consultats abans que es prengués la decisió. Està previst que l’organisme elabori un dictamen a l’entorn de la qüestió, tot i que el text no és vinculant.
Segons afirma l’agència Europa Press, la reunió serà el proper 21 de febrer a les 17.30 h. En la comissió de programació de l’organisme de dimarts es va verbalitzar el rebuig a la manera com la conselleria havia comunicat el canvi de calendari, una qüestió que normalment es portava a consultes al CEC. Els assistents a la reunió presencial van rebutjar emetre un dictamen sobre l’ordre executiva del nou calendari, van demanar posposar la sessió i van exigir escoltar les explicacions de Gonzàlez-Cambray, i alguns fins i tot van demanar que comparegués el president, Pere Aragonès.
Creuen que s’ha “trencat la confiança” en la conselleria, després de constatar com Gonzàlez-Cambray anunciava dijous passat que el curs començarà el 5 de setembre a les escoles i el 7 als instituts, i que s’implantarà la jornada intensiva al setembre. Han explicat que el CEC no està necessàriament en contra de debatre canvis en el calendari per “racionalitzar-lo”, però demanen sotmetre-ho a debat: que la conselleria anul·li l’esborrany de l’ordre i els faci arribar un esborrany amb una nova proposta.
Crítiques dels sindicats per avançar l’inici del curs escolar
L’avançament del curs escolar va generar crítiques per part del sindicats d’educació. USTEC-STEs va exigir la dimissió de Gonzàlez-Cambray per no haver consultat la mesura abans d’anunciar-la. Per a aquest dijous han convocat una protesta davant de la conselleria d’Educació. Per la seva banda, el conseller afirma que el nou calendari escolar “ha vingut per quedar-se” i defensa que si hagués consultat la proposta, no s’hauria dut a terme.