“Insuficient”, “tard” o “poca ambició” són alguns dels adjectius amb què Janet Sanz, regidora d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat a l’Ajuntament de Barcelona, s’ha referit a la nova directiva europea sobre la reducció nacional d’emissions contaminants. Aquest mateix mes de novembre el Parlament Europeu preveu aprovar la modificació de la legislació actual, vigent des de 1999. En un debat a l’Oficina d’Informació del Parlament Europeu a Barcelona, Janet Sanz ha assegurat que els governs de les ciutats, les regions i els estats d’Europa “van tard” en molts àmbits de lluita contra la contaminació i ha lamentat la poca capacitat d’actuar dels governs locals per impulsar mesures “viables”. Per això, ha considerat la nova directiva “necessària” però “no suficient”, i ha demanat “més ambició” als governs per revisar la normativa abans que s’aprovi definitivament.

La regidora també ha explicat que Barcelona està treballant en un pla contra la contaminació, amb mesures concretes, que el govern presentarà aviat. L’aposta principal de l’Ajuntament és solucionar la pol·lució amb la implantació de millores en el transport públic i ha demanat una solució per al dèficit d’inversions i les avaries constants als trens de Rodalies.

L’objectiu de la Generalitat passa per reduir entre un 25 i un 30 % el volum de vehicles en circulació, reforçar el transport públic als accessos a Barcelona, millorar l’eficiència en el transport de mercaderies i prioritzar els criteris ambientals en la bonificació de peatges. Sanz creu que la restricció de vehicles en episodis de contaminació elevada acabarà afectant sobretot els cotxes més vells i els de motors dièsel, i per això ha demanat polítiques “que tinguin en compte la renda de les famílies”, a l’hora de promocionar la renovació del parc existent de vehicles.