La tasca de manteniment dels cables i el sistema elèctric dels ascensors és la clau per evitar que ningú hi quedi atrapat. Tot i que el nombre de rescats a la ciutat es manté al voltant d'un miler, una xifra que segons els Bombers de Barcelona no ha augmentat, des de les empreses del sector adverteixen de l'efecte de la crisi. Molts propietaris i comunitats de veïns han optat per realitzar un manteniment mínim per evitar despeses, i això es nota al parc d'ascensors de la ciutat. JOSÉ CARRASCO, directiu d'Eninter "El 65 % tenen més de 20 anys. La situació actual del mercat impedeix que faci el que caldria, que és invertir en la instal·lació." Quan es produeix alguna incidència, la majoria de gent truca al telèfon d'emergències. Des del 112 donen l'avís als bombers perquè s'encarreguin del rescat. Però el cert és que haurien de fer-ho les empreses de manteniment, ja que les emergències s'inclouen en els serveis que paga la comunitat. Moltes persones, però, s'angoixen dins l'ascensor i s'estimen més l'atenció urgent. XAVI TORRENT, cap del Parc de Bombers de Sant Andreu "Les empreses d'ascensors són les que haurien de rebre l'avís, que per això als mateixos ascensors ja hi ha un número. Nosaltres com que anem en vehicles d'emergència arribem en un temps inferior a cinc minuts, gairebé sempre abans que els mateixos mantenidors." Tant les empreses de manteniment com els Bombers recomanen mantenir la calma en cas de quedar atrapats en un ascensor. Diuen que quan una cabina s'atura, és símptoma que els mecanismes de prevenció i seguretat han funcionat, i que un 99 % de les situacions no comporten cap tipus de risc.

La tasca de manteniment dels cables i el sistema elèctric dels ascensors és la clau per evitar que ningú no hi quedi atrapat. Tot i que el nombre de rescats a la ciutat es manté al voltant d’un miler, una xifra que segons els Bombers de Barcelona no ha augmentat, des de les empreses del sector adverteixen de l’efecte de la crisi. Molts propietaris i comunitats de veïns han optat per realitzar un manteniment mínim per evitar despeses, i això es nota al parc d’ascensors de la ciutat. Segons José Carrasco, membre de l’equip directiu de l’empresa Eninter, el 65 % dels ascensors de Barcelona i la província tenen més de 20 anys, i la situació del mercat impedeix que s’inverteixi prou en les instal·lacions.

Tant les empreses com els Bombers coincideixen que, quan es produeix alguna incidència, la majoria de gent truca al telèfon d’emergències. Des del 112 donen l’avís als Bombers perquè s’encarreguin del rescat. Però el cert és que haurien de fer-ho les empreses de manteniment, ja que les emergències s’inclouen en els serveis que paga la comunitat. De fet, en la majoria dels ascensors hi ha un intercomunicador amb línia directa amb aquestes empreses, o bé un adhesiu amb el telèfons per a incidències. Moltes persones, però, s’angoixen dins l’ascensor i s’estimen més l’atenció urgent.

En Xavi Torrent, cap del Parc de Bombers de Sant Andreu, considera que molts ciutadans els truquen perquè arriben abans que les empreses de manteniment: “els operaris han de moure’s amb un vehicle normal i poden trigar mitja hora. Nosaltres com que anem en vehicles d’emergència arribem en un temps inferior a cinc minuts, gairebé sempre abans que els mateixos mantenidors”. Torrent atribueix les incidències a la sofisticació de les màquines i dels sistemes de seguretat, que fan que qualsevol desajust aturi l’ascensor. De fet, creu que quan una cabina s’atura, és símptoma que els mecanismes de prevenció han funcionat. Des dels Bombers recorden que cal mantenir la calma en cas de quedar tancats en un ascensor i asseguren que un 99 % d’aquestes situacions no comporten cap tipus de risc.