Foto: Marta Amat - Rezero

En aquest nou episodi de ‘Rezero’ reflexionem sobre el concepte de la proximitat, i la diferència amb ecològic.  Per definició, un producte de proximitat és aquell que ha estat cultivat o produït a prop d’on es consumeix.  Però, què vol dir “a prop”? Per algú que viu a Barcelona, un plàtan de canàries és un producte de proximitat?

Un producte ecològic que fa 10 mesos que volta pel món amb certificació ecològica, és realment sostenible?”
Maria Costa, impulsora del projecte l’Escairador

Per Maria Costa, emprenedora agroalimentària i impulsora del projecte l’Escairador,  la veritable aposta ha de ser que el consumidor conegui l’origen del producte i decideixi si és de proximitat o no. “Ens hem de guiar pel sentit comú, conèixer-ne el productor, i si treballa de forma sostenible”. L’important és tenir en compte la traçabilitat del producte, si comprem un producte ecològic però fa 10 mesos que volta pel món amb certificació ecològica, això és un consum realment sostenible?

S’han igualat molt els preus a les botigues que tenen producte de proximitat i les que no”
Carme Viñeta de la cooperativa IDONI

Carme Viñeta de la cooperativa IDONI, una botiga de productes ecològics i de proximitat, que té la certificació Comerç Verd atorgat per Rezero considera que el preu no ha de ser un problema per al consumidor, per què actualment s’ha reduit molt la diferència entre un producte de proximitat o ecològic i un que no ho és.

Escolta el pòdcast, aquí: