El debat sobre qui ha de pagar el reforç i l'ampliació del transport públic després dels partits s'ha reobert. L'alcalde de Barcelona ha dit que no es pot exigir a les administracions públiques que es facin càrrec del cost que genera haver d'habilitar transport extraordinari o ampliar el servei. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "La culpa no pot ser de l'Ajuntament que no posa metro, sinó que la culpa és que s'han de replantejar d'una vegada els horaris de les coses que fem. Aquest horari de començar un partit a les 10 de la nit un dia de cada dia, això és estar fora de la realitat. Per què s'ha de fer un partit de futbol a les 10 de la nit? Per què li interessa a la televisió, a quina televisió? I això ho hem de pagar tots els ciutadans? El que li interessa a una televisió que hi guanya diners?" Una reflexió que ja fa temps que està sobre la taula. Allargar el servei de metro nocturn costa 30.000 euros cada hora, segons TMB. Durant l'any passat l'horari es va ampliar en tres ocasions, després de partits del Barça o l'Espanyol, per facilitar la mobilitat. Però el mes passat, TMB va decidir anul•lar aquest servei per estalviar. En partits com el d'ahir, això vol dir deixar sense metro gairebé 10.000 persones. I per això, des de l'associació de Promoció del Transport Públic ho critiquen, tot i que tampoc no estan d'acord que sigui l'Administració qui hagi de pagar aquest sobrecost. ALBERT OBIOLS, Promoció del Transport Públic "El Barça el que ha de fer es pagar aquests 30.000 euros... uns quants cèntims, sense cap tipus de problemes." De fet, TMB diu que ja fa tres anys que està en converses amb el Barça, però el Club sempre s'ha mostrat contrari a assumir aquesta despesa. En altres ciutats, com Londres, les entitats esportives financen, en part, aquesta ampliació del servei. Més a prop, per exemple a València, funciona un servei nocturn extraordinari 20 minuts després del partit. I a Madrid, el metro funciona fins després de la mitjanit, però també es reforça els dies de grans esdeveniments esportius.

Els assistents que ahir van anar al Camp Nou a veure el Barça-Madrid van ser els primers que es van trobar sense un servei de metro especial. La supressió d’aquest servei especial forma part dels reajustaments de TMB per estalviar 56 milions d’euros. Tot i així, l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha reobert un altre debat: el dels horaris dels partits de futbol. Trias ha estat contundent, als micròfons de BTV, ha demanat que es replantegin els horaris d’esdeveniments dels partits així com també es replantegi qui ha de pagar serveis de transport extraordinaris. Segons Trias aquest cost no l’han d’assumir les administracions públiques i menys, en temps de crisi.