![Meridiana Felip II Fabra i Puig](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2023/01/meridiana-felip-fabra-puig-170123.jpg)
La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat de forma inicial el projecte per reformar l’avinguda Meridiana entre el carrer de Felip II i el passeig de Fabra i Puig. La transformació segueix el patró dels trams on ja s’ha actuat amb dos carrils per al trànsit privat i un per a autobusos, amb un carril bici al centre envoltat de vegetació i voreres més amples. En aquest tram, però, hi ha també algunes particularitats.
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2022/11/meridiana-pospo-041122-1024x576-1.jpg)
La voluntat del consistori és deixar el projecte aprovat definitivament abans de les eleccions municipals perquè el pugui afrontar el nou govern municipal. El document s’ha aprovat amb els vots a favor dels dos socis de govern (BComú i PSC) i ERC, l’abstenció de Junts i Ciutadans i el vot en contra del PP i Valents. El projecte d’aquest tram pendent té un pressupost de 25 milions d’euros.
El projecte ens permetrà avançar en una transformació imprescindible per convertir una autopista en un lloc amable”
Rambla central i més passos de vianants
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2023/01/meridiana-felip-fabra-puig-rambla-170123-1024x576.jpg)
Una de les particularitats d’aquest tram és la rambla central que es crearà entre els carrers del Cardenal Tedeschini, Pegàs, Antilles i Olesa. Serà un espai molt similar al que s’està construint entre Espronceda i Biscaia al tram que ara està en obres. La rambla dividirà el carril bici, que passarà a banda i banda. L’actuació preveu millorar els Jardins d’Ángeles López de Ayala amb jocs infantils accessibles.
Amb la reforma d’aquest tram entre Felip II i Fabra i Puig es guanyaran sis passos de vianants i es passarà dels nou actuals a 15.
Més espai per als busos a la Sagrera
Entre els carrers de Felip II i Garcilaso, on conflueixen estacions de metro i Rodalies i parades d’autobús, es farà un doble carril bus per facilitar que els busos interurbans puguin encotxar i desencotxar sense interrompre el pas dels busos urbans (com es veu en la infografia inferior). Veïns d’aquesta zona de la Sagrera consideren que aquesta secció “camufla” una estació d’autobusos.
![](https://img.beteve.cat/wp-content/uploads/2022/12/desacord-meridiana-autobus-131222-1-1024x576.jpg)