L’Ajuntament de Barcelona preveu enllestir aquest mandat el projecte per reformar l’avinguda Meridiana fins a Fabra i Puig, actuació que es deixarà preparada perquè l’afronti el govern que surti de les eleccions municipals del maig 2023. La intenció és portar a aprovació inicial al gener el projecte del tram entre Felip II i Fabra i Puig perquè es pugui tenir aprovat definitivament a l’abril i començar les obres en el proper mandat.

Més verd i menys cotxes a la Meridiana

En els últims mesos, el consistori ha estat treballant amb entitats per definir la reforma d’aquest tram, que seguirà el mateix patró de les parts de la Meridiana on ja s’ha actuat. Tindrà dos carrils per al trànsit privat per sentit, un per al bus i, al centre, un doble carril bici envoltat de vegetació. “L’objectiu és que hi hagi més verd, més vida, menys gris, menys cotxes i menys contaminació“, apunta la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz.

Mapa dels trams de la Meridiana ja reformats (en vermell), en obres i el que queda pendent fins a Fabra i Puig

Encavalcar les obres

L’anunci coincideix just la setmana en què han començat les obres del tram entre els carrers de Josep Estivill i Felip II. En aquesta part, es crearà una rambla central a l’altura de la plaça de Ferran Reyes. La tinenta d’alcalde Sanz confia que quan s’enllesteixin aquestes obres es puguin encarregar les del tram fins a Fabra i Puig per encavalcar les unes amb les altres i creu que hi ha prou consens polític perquè la transformació no s’aturi sigui quin sigui el color del nou govern.

La Meridiana engega nova fase d’obres entre els carrers de Josep Estivill i Felip II
Les obres en aquest tram de 435 metres duraran uns nou mesos i s’acabaran l’estiu del 2023

Trams pendents fins al Nus de la Trinitat

La reforma fins a Fabra i Puig es volia afrontar en aquest mandat, però la pandèmia va fer saltar pels aires el calendari. A banda d’aquest tram pendent, l’Ajuntament també està elaborant estudis per reformar la Meridiana des de Fabra i Puig i fins al Pont de Sarajevo, la part menys urbana de l’avinguda. Però Janet Sanz explica que també s’ha demanat a la Generalitat que comenci a pensar com es pot actuar en el tram des del pont fins al Nus de la Trinitat, que és de la seva competència