via Laietana correus

La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest dimarts de forma inicial el projecte per completar la reforma de la via Laietana entre les places d’Antoni Maura i la de Correus. La urbanització d’aquest tram està valorada en 12,5 M € i seguirà el mateix esquema de la part que ja està en obres entre Antoni Maura i Urquinaona, amb voreres més amples, carril bici de pujada i un únic carril de baixada per al trànsit privat.

El projecte s’ha aprovat amb els vots a favor dels dos socis de govern (BComú i PSC) i ERC, i amb els vots en contra de Junts, Ciutadans, el PP i Valents. Les obres d’aquesta segona fase es deixen per al proper mandat i han de començar quan acabin les de la primera part entre Urquinaona i Antoni Maura, que s’han d’enllestir en el primer semestre d’aquest any.

Passos de vianants més amples

Les voreres d’aquest segon tram de la via Laietana seran també de quatre metres d’amplada. Pel que fa a la calçada, de baixada hi haurà un carril bus compartit amb bicicletes i un altre per al trànsit privat. De pujada, hi haurà un carril bici segregat i un carril bus que podran fer servir veïns, vehicles de serveis i per anar als aparcaments. Però la via Laietana deixarà de ser una via de pas per anar de mar a muntanya.

Via laietana
Recreació virtual de la secció de la nova via Laietana, amb voreres més amples, carrils bus i bici i un de baixada per al trànsit privat

El projecte aprovat dibuixa dos espais singulars. Un és la plaça de l’Àngel, que es renovarà i quedarà tota al mateix nivell, amb més arbrat, enllumenat nou i reordenació dels passos de vianants, que seran més amples. L’altre espai singular és el que formen les places d’Idrissa Diallo i de Correus, que es connectaran amb un pas de vianants central i més ample (foto superior). També es pacificaran els carrers del Consolat de Mar, Fusteria i Àngel Baixeras.