Segons el sotsinspector del Gabinet Tècnic de la Prefectura de la Guàrdia Urbana, Xavier Garcia, detecten 80 matrícules al minut, tant de vehicles que estiguin en circulació com estacionats. “Fins ara l’única manera d’assabentar-nos que està robat o precintat és aturant-lo i fer consultes a la base de dades”, diu Garcia, que explica que “ara ho fa directament l’ordinador del cotxe” amb accés a les bases policials. Aquest sistema el porten instal·lat 12 vehicles. N’hi ha que tenen mampara per als detinguts amb càmera de videovigilància per evitar autolesions o denúncies falses sobre el trasllat.

Pel que fa a l’assistència sanitària, tots els cotxes de la Guàrdia Urbana porten farmaciola per atendre al moment les víctimes d’accidents. La novetat d’ara és que porten també un desfibril·lador i un equip per aturar les hemorràgies. També milloren la seguretat dels policies que hi patrullen, ja que incorporen un sistema per tenir la visió dels punts morts del vehicle policial i un altre que frena el cotxe de forma automàtica quan en detecta algun altre en front que és a prop, útil per exemple en persecucions. També hi ha instal·lada una pantalla a l’exterior del sostre que emet missatges als conductors com ara un accident o un control de drogues o alcoholèmia.

La inversió per renovar la flota de cotxes patrulla de la Guàrdia Urbana és de 12,6 milions d’euros. En la presentació, l’alcaldessa, Ada Colau, ha destacat que l’interior i l’equipament dels vehicles s’ha dissenyat tenint en compte les necessitats del cos policial de Barcelona. “És una inversió més que rendible, que situa la Guàrdia Urbana com un dels cossos millor equipats a tot Europa”, ha afirmat Colau, que ha explicat que els nous vehicles permeten un estalvi anual en combustible de 608 euros per cotxe.