Voreres estretes plenes de vianants i sis carrils de circulació amb un alt volum de trànsit. És la radiografia actual de la travessera de Dalt, una artèria de ciutat que es vol convertir en una via més amable. El tram en qüestió, entre la plaça de Lesseps i el carrer de l'Escorial, és l'únic que falta per reformar en una ronda del Mig que ara ja està en obres de Balmes a Mandri. La resta de trams ja es van acabar en mandats anteriors, una transformació que marcarà el patró de la reforma que es farà ara a la travessera. S'ampliaran les voreres, hi haurà una mitgera enjardinada i es reduirà un carril per sentit. Com en altres acords anteriors, l'anunci l'ha fet el líder del PP, que ha pactat la inversió amb el govern municipal amb els diners extres que l'Ajuntament ha ingressat amb la nova gestió dels pàrquings. ALBERTO FERNÁNDEZ DÍAZ, president del Grup Municipal del PP "Contribuirà a convertir la ronda del Mig cada cop més en una rambla i posar fi a una de les cicatrius urbanes, aquestes pseudoautovies." "L'acord amb el PP preveu que les obres comencin en aquest mateix mandat, és a dir, abans del mes de maig. Els treballs tindran una durada de 18 mesos i un pressupost de 8 milions d'euros, quatre per ser gastats el 2015 i quatre més durant l'any 2016." L'Ajuntament aprofitarà les obres a la travessera, segons el PP, per fer un nou aparcament soterrat als Jardins de Menéndez y Pelayo. Serà un pàrquing municipal amb 276 places que ha de compensar la pèrdua d'aparcament que hi haurà amb la reforma.

Com en altres acords anteriors, el líder del PP ha estat l’encarregat de fer pública  l’entesa amb el govern de Xavier Trias, una actuació que tirarà endavant gràcies als diners extres que el consistori ha ingressat amb l’operació BAMSA, la nova gestió dels aparcaments del centre. Les obres acabaran de cosir els diversos trams ja reformats de la ronda del Mig. El de la travessera de Dalt és, de fet, l’únic que no s’ha transformat. Ara mateix està en obres el tram que va del carrer de Mandri al de Balmes, i la resta ja es van enllestir en mandats anteriors.

Alberto Fernández Díaz ha concretat que els treballs s’allargaran durant 18 mesos i la previsió és que comencin aquest mateix mandat, és a dir, abans de les eleccions del maig de 2015. La inversió que s’hi farà és de vuit milions d’euros, que s’han de gastar entre l’any que ve i el 2016. S’ampliaran les voreres, es farà una mitgera enjardinada i es reduirà un carril per sentit. Paral·lelament a la reforma de la travessera de Dalt, l’Ajuntament farà una altra inversió per construir un aparcament soterrat als Jardins de Menéndez Pelayo. Serà un pàrquing municipal amb 276 places que compensarà la pèrdua d’aparcament que hi haurà a la travessera de Dalt després de les obres.