Barcelona Turisme ha presentat un informe de l’impacte que va tenir als mitjans internacionals la celebració de la nit Cap d’Any de Barcelona. La valoració és positiva perquè la ciutat va aconseguir fer-se un espai entre celebracions de la nit de Cap d’Any molt consolidades. Asseguren que per tractar-se del primer any, els resultats són esperançadors i que “amb perseverança podem ocupar un lloc en el panorama internacional”. Els responsables de l’informe constaten que la rutina i la tradició de molts anys són un obstacle a l’hora d’innovar en la tria de celebracions que fan els grans mitjans.

Un altre handicap que detecta l’estudi és que les grans cadenes es decanten cap a celebracions amb ciutats on hi hagi una icona ben definida (Porta de Brandemburg, a Berlín, Big Ben, a Londres, o Times Square, a Nova York) o en revetlles multitudinàries com les de l’Òpera de Sidney o les platges de Copacabana, a Rio de Janeiro. Segons Turisme de Barcelona, la ciutat “presentava una proposta innovadora i moderna que no es recolzava en cap icona de la ciutat coneguda internacionalment, més enllà de la seva marca”.

Tot i això, la celebració amb l’Ésser del Mil·lenni va tenir presència a la cadena Euronews i a tres televisions de països europeus definits com a prioritaris: Itàlia, Rússia i Bèlgica. La festa també va tenir presència a televisions de Portugal, Mèxic i Xile.

http://vimeo.com/83132473

http://www.euronews.com/nocomment/2014/01/02/welcome-to-2014-celebrations-and-fireworks-as-world-heralds-arrival-of-new-year/

http://www.rtl.be/videos/video/471290.aspx?CategoryID=0

http://actualidad.rt.com/actualidad/view/115805-ano-nuevo-2014-llegada-seguir

http://rt.com/news/new-year-fireworks-record-053/

Per davant de Madrid, Berlín o Amsterdam a les xarxes

L’Ajuntament ha presentat un estudi d’impacte de la festa de la nit Cap d’Any a les xarxes socials, en què conclou que la nostra ciutat s’ha posicionat com un dels llocs de referència on se celebra l’entrada de l’any nou. L’esdeveniment barceloní va generar més converses a la xarxa que les celebracions de Madrid, Berlín o Amsterdam. El contingut publicat a les xarxes de l’Ajuntament ha aconseguit fer un rècord propi d’interaccions al Facebook i a Instagram, mentre que el vídeo municipal de la festa ha estat el quart més vist de la història del canal i rècord de vídeo que més ràpid s’ha viralitzat a través de les xarxes socials.