ALBERTO FERNÁNDEZ DÍAZ, alcaldable del PP "Un cop garantida que la titularitat de la línia 9 és i serà sempre pública, el que ha de ser important no és pas si el gestor ha de ser privat o públic, sinó si tindrem la millor gestió al servei dels veïns de Barcelona. És a dir amb bones freqüències de pas, amb qualitat dels combois, i que estigui garantida la intermodalitat amb la xarxa de metro de la ciutat, i amb els Ferrocarrils o Renfe Rodalies."

Tres setmanes abans de començar la campanya electoral, Alberto Fernández Díaz ha detallat algunes de les seves propostes per a la mobilitat i les infraestructures necessàries a la ciutat. En un esmorzar al Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports, l’alcaldable del PP ha assegurat que calen dos grans túnels a la ciutat, un per sota de Montjuïc, que connecti el carrer del Foc a la Zona Franca amb l’avinguda del Paral·lel, i un altre que lligui Horta amb l’Eixample. També ha apuntat la necessitat de cobrir els trams de la ronda de Dalt que siguin possibles, i així oferir més espais per als veïns.

Per Fernández Díaz també és “fonamental” obrir el tram de la Línia 9 a la Zona Franca, independentment de si la gestió acaba sent pública o privada. “Un cop garantida que la titularitat de la Línia 9 és i serà sempre pública, el que ha de ser important no és pas si el gestor ha de ser privat o públic, sinó si tindrem la millor gestió al servei dels veïns de Barcelona. El cost de la línia s’ha multiplicat per sis i encara hi ha molts barris que esperen el metro perquè no s’hi ha arribat a construir o perquè els combois no s’hi aturaran.”

El Partit Popular també ha destacat com a projecte per millorar la mobilitat la necessitat de permetre la circulació de les motos pels carrils reservats als autobusos. Segons ha dit, donaria més fluïdesa al trànsit i a més, no alteraria la freqüència de pas ni la velocitat comercials dels busos.