Des de fa prop de cinc anys, els veïns de bona part de l’Eixample es queixen per les vibracions i sorolls al pas dels combois entre Sant Antoni i la Sagrada Família.

En una primera fase es  van fer tasques de manteniment de la via i es va decidir reduir la velocitat dels trens en aquest tram, d’uns 3,5 km. Els tècnics van redactar el projecte de canvi de material de les vies i l’estiu passat van substituir les subjeccions en el tram situat entre les estacions de La Monumental i Sagrada Família, amb un resultat positiu. A l’agost d’aquest any, els canvis de l’ancoratge es faran entre l’estació de Sant Antoni i la d’Universitat o la de Passeig de Gràcia. Està previst que a 2016 es canviïn les vies en el tram restant.

Les tasques consisteixen a canviar el sistema italià de via per unes noves fixacions Vanguard que mantenen suspès el carril i esmorteixen les vibracions. El cost d’aquesta segona fase de les obres, que tindrà una durada aproximada de dos mesos, serà de 700.000 euros, una quantitat similar a la del primer tram reparat. La despesa total del canvi de vies serà d’aproximadament tres milions d’euros.

Segons els tècnics, les vibracions poden provocar molèsties als veïns, però asseguren que no poden causar cap dany als edificis de la zona.