L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat la instal·lació de coixins berlinesos a alguns carrers de la ciutat per reduir la velocitat de circulació dels cotxes i les motocicletes. “La velocitat és el màxim factor de sinistralitat“, ha dit en resposta al regidor de Cs, Celestino Corbacho, qui ha demanat substituir aquests elements per d’altres que siguin “més segurs” per als conductors. “Si va a 30 km/h, els coixins no són perillosos, no li molestaran“, li ha volgut recordar l’alcaldessa.
Colau ha dit compartir “al 100 %” la política de mobilitat de la regidora Rosa Alarcón (PSC) per aconseguir “una ciutat 30”, és a dir, una Barcelona en què no es pugui circular a més de 30 km/h en la majoria de carrers. L’alcaldessa opina que “no és suficient amb dir-ho o posant-hi senyals”, sinó que cal acompanyar l’obligació amb radars, coixins berlinesos i accions com el Protegim escoles.
Si bé Corbacho assegura que “pot arribar a compartir” aquesta visió d’una Barcelona de 30 km/h, assegura que “no val qualsevol obstacle” a la via pública.
14 morts per accidents a Barcelona el 2020
Per justificar encara més la seva posició, l’alcaldessa ha recordat que “els màxims experts en seguretat viària” situen l’excés de velocitat com la causa principal de l’accidentalitat greu o molt greu. L’any 2020 van morir 14 persones a Barcelona víctimes de sinistres i 140 van resultar ferides greus.
Aquest mateix mes de març, un jove de 25 anys va morir després d’un xoc entre el seu patinet elèctric i un taxi.