La interlocutòria recorda que la definició de marca col·lectiva s’identifica amb un conjunt de serveis i productes singulars que ofereix una empresa. Per tant, si el consistori vol registrar una marca hauria d’acreditar aquests productes distintius.
Tot va començar quan l’aleshores alcalde, Xavier Trias, va voler impedir que la versió catalana de l’Eurovegas portés el nom de Barcelona com a marca comercial (BCN World). Va presentar un recurs al TSJC contra l’Oficina Espanyola de Patents i Marques per haver autoritzat l’ús del nom de la capital catalana per al macrocomplex.
El 2016, el TSJC va donar la raó a l’Oficina de Patents però l’aleshores regidor de Cultura, Jaume Collboni, va decidir recórrer davant del Tribunal Suprem, que ha acabat desestimant el recurs.
Després d’aquests anys, el projecte promogut per l’empresa Veremonte podria canviar de nom tenint en compte la proposta de col·laboració amb Hard Rock Café, Port Aventura i Value Retail. Aquesta nova iniciativa podria dir-se Hard Rock Entertainment World en lloc de BCN World.