Barcelona haurà perdut un milió de metres quadrat d’asfalt dedicat al cotxe el 2023. És la previsió del govern municipal, després de dos mandats en què les superilles i la pacificació de carrers han tingut un paper més que destacat. En total, la ciutat té vuit milions de metres quadrats d’asfalt i l’objectiu és que es redueixi a favor d’espais verds, vianants, bicicletes i del transport públic, sobretot a l’Eixample i Sant Martí, on hi ha la trama Cerdà, on es preveu convertir en eix verd un de cada tres carrers. De fet, en espai verd es preveu guanyar 40 hectàrees.

L’Ajuntament ha assegurat que entre aquest any i el que ve invertirà 525 milions d’euros en transformacions urbanístiques i noves infraestructures, que calcula que podran generar 8.000 llocs de treball. Segons la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, l’objectiu és “fer una ciutat més saludable, amb menys contaminació i més comerç de barri i proximitat”.

Un mapa interactiu assenyala els canvis a l’espai públic

Les dades les han donades el govern municipal en la presentació d’un mapa interactiu de Barcelona que recull les intervencions més importants de transformació de la ciutat fetes des del 2015 i també les previstes fins al 2023. El mapa assenyala actuacions en la transformació de l’espai públic, millora de barris i recintes, reactivació de teixits econòmics, l’impuls de la mobilitat sostenible i la creació d’habitatge públic també mapejat a la ciutat.