L’Ajuntament de Barcelona ha augmentat fins a les 10.000 les llicències per a motos compartides
, el que es coneix com a “motosharing” (inicialment n’eren poques menys de 7.000). Les concedirà definitivament a la tardor a les 11 empreses que van guanyar el concurs per posar motos compartides als carrers de la ciutat. D’aquestes empreses, sis ja estan operant (Acciona, Cityscoot, eCooltra, Gecco, Movo i Yego), i cinc més han de començar a operar entre juliol i agost.
A banda de l’ampliació de les llicències, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, també ha explicat en la Comissió d’Urbanisme que l’Ajuntament ha fet un “repartiment en precari” de les llicències que havia aconseguit una empresa que, finalment, va renunciar. Preguntada per la possibilitat d’ampliar encara més les llicències atorgades, Alarcón ha dit que “no podem créixer fins a les 15.000 perquè, si ho féssim, saturaríem l’espai públic i no ens ho podem permetre”.
Toc d’atenció als usuaris
Més enllà de l’atorgament de llicències, Alarcón ha recordat la importància que les empreses apliquin el codi de bones pràctiques entre els usuaris. La regidora ha advertit que “a alguns barris ens estem trobant la situació que no s’aparca de forma prou adequada les motos”. En aquest sentit, Rosa Alarcón ha reblat que “és molt important que els usuaris sàpiguen que han de complir unes normes” i, per això, “treballarem perquè les compleixin”.