De la Serna ha explicat que la proposta permetrà tirar endavant “una actuació amb acord entre totes les administracions”. La inversió prevista és de 137 milions d’euros. Per ampliar la ronda serà necessari desplaçar les vies del Morrot, una actuació que anirà a càrrec del Port de Barcelona, pendent de signar un conveni amb l’Adif. Segons fonts municipals, la intenció és que a l’espai alliberat, arran de terra, es traslladin els quatre carrils ràpids de la ronda, mentre que a sobre del viaducte es facin els nous vials urbans per distribuir el trànsit cap a la ciutat. Dels dos nous carrils per sentit, un podria ser exclusiu per al bus.

La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha celebrat la proposta consensuada amb Foment per a la ronda del Litoral perquè “incorpora la ciutat”. Sanz ha dit que fa falta una bona connexió entre la ronda i la ciutat per redirigir els vehicles que circulen en aquest tram. El Ministeri de Foment preveu iniciar ara els tràmits per aprovar l’estudi informatiu i el projecte constructiu, però no ha fixat encara cap calendari per a l’actuació.