L’aportació de Barcelona al finançament del circuit és una herència de l’anterior mandat, en què el govern es va comprometre a aportar al circuit quatre milions d’euros anuals. El govern municipal ja va anunciar a principi de mandat que iniciava una retirada progressiva del seu finançament al Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló, tot i que en campanya electoral, Barcelona en Comú havia mostrat la seva intenció de retirar l’aportació pública a aquest equipament.

L’acord preveu que les subvencions que l’Ajuntament de Barcelona aporti al Circuit de Barcelona-Catalunya aquest 2017 un total de 3 M € i que les subvencions els dos anys posteriors siguin decreixents: el 2018 s’hi aportaran 2,5 M €, i el 2019, 1,5 M €.

Des del govern municipal es ressalta que amb aquest acord Barcelona manté el compromís amb els alcades del Vallès Oriental i amb la Generalitat per contribuir a la viabilitat de les activitats del circuit fins que es trobi una fórmula perquè el circuit s’autofinanciï.

Malgrat això, el tinent d’alcalde d’Empresa, Jaume Collboni, fa “una crida a la Generalitat, l’altra administració que hi té una responsabilitat directa, perquè en la mesura que Barcelona vagi reduint les aportacions, ho supleixi amb recursos propis”. Per la seva part, el regidor d’Empresa i Turisme, Agustí Colom, s’ha sumat a la “crida perquè les entitats privades es comprometin i facin compromisos d’esponsorització”.

Aposta per la innovació i la mobilitat sostenible

El consistori vincula les subvencions a altres actuacions que vagin més enllà de la promoció del circuit i de Barcelona, com per exemple activitats per fomentar l’ocupació i l’emprenedoria en el sector del motor, o bé relacionades amb la innovació i la sostenibilitat, com la promoció del vehicle elèctric.