Una vintena d’entitats de Sant Antoni i del Raval han defensat aquesta tarda la necessitat d’obrir la ronda de Sant Antoni al trànsit. En concret, demanen l’aplicació del projecte de reforma urbanística de l’avinguda presentat el 2018 “actualitzat o en millora”, segons ha explicat en un comunicat la Plataforma d’Afectats per la Llosa de Sant Antoni.

En aquest sentit, la plataforma recalca la idoneïtat de mantenir dos carrils per al transport públic —un de pujada i un altre de baixada—, a banda de garantir carrils bici en ambdós sentits i ampliar les zones de càrrega i descàrrega, entre d’altres. Segons el portaveu de l’entitat, “la ronda de Sant Antoni ha de ser una via amb transport públic” perquè, sosté, “el Raval està mancat de connexions amb autobusos, cosa que, des de la ronda, es pot resoldre”.

La plataforma recorda que aquesta proposta, a més, ja es va acordar en el plenari municipal del mes de febrer i ratificar amb posterioritat en el ple del març.

Afavorir la convivència

La plataforma defensa que, amb aquesta proposta, s’evitaran “els problemes de convivència recents que s’han enquistat, com el mercat de la misèria“, per la qual cosa considera “raonable” l’ampliació de les voreres.

Mentre no s’iniciï la retirada de la llosa abans d’acabar aquest any —va ser la base provisional de les parades durant la reforma del Mercat de Sant Antoni— i comenci la reforma d’aquesta artèria, a la ronda de Sant Antoni s’hi instal·laran quatre àgores per a activitats veïnals a partir d’aquest mes de maig.

Veus en contra de l’obertura al trànsit

Una part dels veïns de la ronda de Sant Antoni no volen que el trànsit rodat torni a la via quan se’n faci la reforma definitiva. Aposten per mantenir la ronda completament pacificada i avisen que si no es té en compte la seva opinió, iniciaran accions de protesta.