Aquests dies la imatge de les màquines funcionant a les obres de l’L9, aturades des de fa 11 anys, ha sorprès els veïns i vianants de l’avinguda del Doctor Marañón, a tocar del Camp Nou. Des del Departament de Polítiques Digitals i Territori han aclarit que la tuneladora que haurà de fer el tram central de l’L9 encara no està perforant. El que s’està fent són les tasques per calibrar la màquina i, per això, es veu moviment. Aquests treballs van arrencar el mes de juliol i consisteixen a fer una posada a punt de la màquina i a fer tots els preparatius necessaris.

Tot i això, a les xarxes socials, la plataforma Volem Línia 9 ha assegurat que la tuneladora sí que excava, perquè en aquest punt les cintes extractores estan funcionant. Des de l’entitat, David Rodríguez, al programa Bàsics, ha valorat molt positivament la reactivació de les obres, tot i que ho ha fet amb prudència després dels nombrosos retards que han patit aquests treballs. Rodríguez ha criticat la falta de transparència en la informació sobre aquestes obres dels últims anys.

Ara bé, ja fa uns mesos que el govern va anunciar que les obres del tram central de l’L9 es reprendrien aquesta primavera. La data exacta per posar en marxa la tuneladora no es va concretar, però tenint en compte que ja estem al mes de maig, tot fa pensar que serà en uns dies o setmanes.

El tram de les obres que està pendent és un túnel de poc més de quatre quilòmetres entre la futura estació de Manuel Girona i Lesseps

Fa més d’un any, el febrer del 2021, la Generalitat també va reiniciar els treballs al carrer de Mandri, per cobrir el pou d’aquesta futura estació de l’L9. Acabar totes les obres suposarà un cost de 946 M €, un pressupost que el govern català va aprovar el 2020 en un pla econòmic financer.