Matí de novetats a les parades d'autobús de la Zona Universitària. "Hi ha hagut més canvis o només aquest?" La parada de l'autobús número 33 ha quedat anul·lada. I, des d'avui, aquí hi ha l'origen i final de la nova línia d'autobús H4. L'associació de veïns de la zona celebra que es millorin les comunicacions del barri. Recorden, però, que durant el procés participatiu de la nova xarxa d'autobusos, havien defensat que la parada d'origen i final del 33 no es modifiqués. ASUNCIÓN MOLPECERES, AV Zona Universitària “Nuestra propuesta había sido que la parada del H4 origen y final se pusiera a la subida de Gran Capitán. Con poner allí el orígen y final de H4 las otras parada no había que tocarlas para nada.” La parada d'origen de la Línia 33 s'ha traslladat uns quants metres i, ara, queda just davant dels pocs habitatges que hi ha a l'avinguda de l'Exèrcit. ASUNCIÓN MOLPECERES,, AV Zona Universitària “Tienen dos autobuses casi siempre continuamente encendidos, provocando una polución tremenda y un ruido espantoso.” TMB defensa que la decisió respon a la voluntat d’apropar al màxim la Línia H4 a les universitats. El problema, asseguren, és que no és viable mantenir l'origen i final de dues línies en la mateixa parada. Per això, han optat per canviar la del 33.

Amb la posada en marxa de la nova línia d’autobús H4, la parada d’origen i final de la línia 33 s’ha vist modificada. A partir d’ara serà al carrer de John Maynard Keynes amb l’avinguda Diagonal, mentre que la d’origen serà davant del número 8-10 de l’avinguda de l’Exèrcit.

L’associació de veïns de la zona celebra que es millorin les comunicacions del barri. Recorden, però, que durant el procés participatiu de la nova xarxa d’autobusos havien defensat que la parada d’origen i final del 33 no es modifiqués. Proposaven que l’H4 tingués l’origen i final al carrer del Gran Capità i així no hauria calgut modificar la resta de parades de la zona. Amb el canvi, la parada d’origen de la línia 33 queda davant dels pocs edificis d’habitatges que hi ha a l’avinguda de l’Exèrcit i això fa, diuen els veïns, moltes molèsties de fums i soroll, ja que els autobusos es queden parats però amb el motor engegat.

TMB defensa que la decisió respon a la voluntat d’apropar al màxim la línia H4 a les universitats. El problema, asseguren, és que no és viable mantenir l’origen i final de dues línies en la mateixa parada. Per això, han optat per canviar-ne la del 33. Tot i que el canvi ja s’aplica a partir d’aquest dilluns, des de l’Associació de Veïns de la Zona Universitària asseguren que continuaran demanant que s’escolti la seva proposta.