Concretament, l‘H4 connectarà la Zona Universitària amb el Bon Pastor, creuant la ciutat sobretot pels carrils laterals de la ronda de Dalt. Allà es trobarà amb els extrems de la banda muntanya tant de la nova V11, que anirà de l’Estació Marítima a la Bonanova, com de la V13, que farà el recorregut de Drassanes a l’avinguda del Tibidabo.

TMB preveu que aquestes tres línies transportin uns 40.000 passatgers en dies feiners. Si se sumen a la resta de línies ja implantades els darrers quatre anys, la nova xarxa de bus podria registrar ara fins a 270.000 validacions diàries. Això suposa un 40 % de la demanda d’autobusos a Barcelona.

Aquesta quarta fase del projecte s’havia de posar en marxa el setembre de 2015, però el govern d’Ada Colau va posposar la data per fer un procés participatiu entre els veïns i replantejar el projecte.

Implementació de la xarxa ortogonal

L’1 d’octubre de 2012 es van activar les cinc primeres línies de la nova xarxa ortogonal d’autobusos, basada en una malla de línies verticals i horitzontals, amb alguna de diagonal. Un any després, se’n va posar en marxa la segona tongada, amb cinc més, i el 2014 s’hi van sumar tres línies més. Amb la implementació de l’H4, la V11 i V13, la xarxa assolirà 16 línies d’autobusos, un 57 % del desplegament total que preveu el projecte.

Els autobusos d’aquesta xarxa circulen amb intervals d’entre cinc i vuit minuts els dies feiners i, per tant, milloren el temps d’espera de les línies de bus que substitueixen. Per facilitar i explicar els canvis als usuaris, totes les fases han anat acompanyades d’una campanya informativa de TMB.