Tot i ser festiu, els treballadors de l'estació de Sants han tingut un dia intens. Segons la CGT, amb la meitat del personal habitual han atès moltes persones amb dubtes que no sabien que hi havia vaga. ANA GUIRAU "Només dispensen els bitllets per les sortides d'avui. I no venen bitllets ni per demà, ni per demà passat ni per dilluns." ANTONI CARRASCO "Havia de sortir a les 17 h, però fins les 19h no hi ha tren, que és l'últim." Són els serveis mínims: d'un 33% en els trens de Rodalies i regionals, d'un 63% en els trens Avant i d'un 72% en la llarga distància i l'alta velocitat. Fins al moment, els horaris establerts per a la jornada s'han seguit amb normalitat i el fet que sigui festiu ha causat una afectació mínima. ANNA REDONDO "Hem seguit els horaris i no hem tingut cap problema per venir ni per marxar." ANDREU FARRÉ "Hem mirat els horaris per Internet i no hem tingut problemes." L'objectiu principal de l'aturada és negociar un nou conveni col.lectiu, que segons la CGT ja s'ha assolit. Asseguren que que el simple fet de convocar vaga ha fet que Renfe i Adif acceptin negociar. Tot i així, han convocat l'aturada com a mesura de pressió. ROBERTO CARRASCO, secretari Renfe CGT Barcelona "Vemos que siguen adelante con la privatización y porque nos estamos quedando sin plantilla de empleados públicos y eso supone la precarización del trabajo y la precarización del ferrocarril." La vaga s'allargarà fins a les 11 de la nit.

El Departament d’Empresa i Ocupació ha fixat en un 33% els serveis mínims de Rodalies i trens regionals per a la jornada de vaga dels treballadors de Renfe i Adif a tot Espanya. Des de la Generalitat, s’ha tingut en compte que l’afectació de les aturades ha estat menor perquè el 26 de desembre és festiu a Catalunya. De fet, això s’ha notat a l’estació de Sants on hi ha hagut un ambient de força normalitat a les andanes. Els que han tingut un dia intens han estat els treballadors que, amb la meitat de la plantilla habitual, han hagut d’atendre als qui no sabien que havia vaga. Amb molt pocs trens cancel·lats i només algun retard, els problemes han estat sobretot en els trens de mitjana distància i els de Rodalies. Precisament per a les línies de mitjana distància, Foment ha fixat que s’havia de garantir el 65% del servei. El 77% dels trens AVE i de llarga distància han mantingut també els horaris habituals.

La jornada de vaga convocada per la secció sindical de la CGT és sobretot una protesta pel que consideren una privatització del servei, que també denuncien que està desembocant en una precarització laboral. Un dels objectius de l’aturada era, inicialment, la negociació d’un nou conveni col·lectiu, però segons la CGT aquest objectiu ja s’ha assolit. Afirmen que el simple fet de convocar la vaga ha fet que Renfe i Adif s’avinguin a negociar. Tot i això, han decidit mantenir l’aturada com a forma de pressió. Des del sindicat també reivindiquen que s’incrementi la inversió en el servei.