El 15 de desembre d’ara fa tot just un any va sortir de l’estació de Sants el primer tren d’alta velocitat directe a París. Des de llavors, 191.000 usuaris han fet servir aquesta servei de l’AVE que uneix Barcelona amb la capital francesa. Les xifres, però, també són positives en la resta de trajectes de l’alta velocitat que connecten Espanya amb França. Durant aquest primer any, han utilitzat 800.000 viatgers en trajectes entre els dos països.

Cada dia hi ha cinc freqüències per sentit que connecten Barcelona amb França amb trens d’alta velocitat.  D’aquestes, n’hi ha tres que són connexions directes entre Barcelona i París i la resta tenen parades en 18 destinacions més, com Narbona, Carasona, Tolosa, Nimes, Avinyó, Marsella o Lió. L’alta velocitat ha animat els clients catalans i espanyols a utilitzar més aquest servei. De fet, ja representen el 28%, vuit punts més que l’any passat, de l’1,8 M d’usuaris que  han creuat els dos estats en AVE o bé l’han utilitzat per fer trajectes interiors. La resta, un 37% dels usuaris són francesos i el 35%, d’altres països.

L’AVE directe entre Barcelona i París permet enllaçar totes dues ciutats en sis hores i 25 minuts, un quart d’hora menys que fent transbordament a Figueres. També s’escurcen les distàncies per anar a Perpinyà (un hora i 19 minuts) o a la ciutat francesa de Nimes (tres hores i 18 minuts).

Celebració del primer any amb descomptes del 50%

Per celebrar aquest primer any de l’alta velocitat  amb França, Renfe i SNCF han posat a la venda 10.000 places de tren a meitat de preu. Per exemple, es pot viatjar a París per 29 euros o a Lió, Marsella o Tolouse per només 19. Per obtenir el descompte s’han de comprar els bitllets per viatjar a partir del 7 de gener entre avui i dijous, 18 de desembre. Una altra de les novetats és que els trens internacionals, tant de Renfe com de SNCF, es podran comprar amb quatre mesos d’antelació a la data del viatge.