Un ciclista que circula pel nou carril bici segregat a la calçada... I dos vianants caminant per l'antic carril bici a la vorera, que encara s'ha d'esborrar. Aquesta situació defineix molt bé el perquè de tot plegat. "Me parece súper bien porque entre las palomas, la gente y los perritos en este área íbamos muy mal tanto para los peatones como los ciclistas." "Había muchos problemas con los peatones, sobre todo mujeres mayores que van con sus carros de la compra y nos interrumpimos mútuamente." "Per creuar has de vigilar una barbaritat." Ara, els que pedalegen ja tenen un espai propi. Els llonguets de cautxú s'hi han instal·lat, però els semàfors encara no estan operatius. El carril serà bidireccional i també queda pendent pintar-hi les línies. Estarà enllestit abans d'acabar l'any. El nou carril s'ha implantat entre els carrers de la Independència i València. L'actuació ha costat 78.000 euros. Entre els detractors, conductors de la Meridiana que creuen que repercutirà negativament en el trànsit. "Hi ha camí de sobres per a vianants i ciclistes, trobo que poden conviure al centre sense haver de treure un carril de la Meridiana, que és un carrer amb molta circulació de cotxes." Des del Bicicleta Club de Catalunya feia dos anys que reclamaven aquest canvi. JOAN VALLS, portaveu del Bicicleta Club de Catalunya "Aquesta era una demanda històrica. Aquest és una de les vies d'enllaç més importants a la ciutat, ens connecta el carril bici que ve per rambla Guipúscoa amb el que continua per Consell de Cent i per tot el nus que hi haurà a la plaça de les Glòries." També consideren que traslladar el carril bici de les voreres a la calçada és una bona solució amb l'arribada del Bicing elèctric. La convivència amb els vianants pot ser més problemàtica.

Fins ara, el carril bici d’aquesta part de la Meridiana, que és com un passeig amb una zona enjardinada entre les calçades, estava pintat justament a sobre de la vorera. Tot i estar ben senyalitzat, els veïns necessitaven creuar-lo per anar d’una banda a l’altra del carrer i tot sovint ho feien distrets o caminant molt a poc a poc. Això generava problemes de convivència entre ciclistes i vianants, que s’hi movien amb por d’atropellar algú o de ser atropellats.

El Pla de foment de la bicicleta va detectar el problema i estava pendent remeiar-ho. Cal tenir en compte que aquest tram del carril bici de la Meridiana connecta els carrils bici del carrer del Consell de Cent i de la rambla de Guipúscoa, així que el fan servir la majoria de ciclistes que transiten entre els districtes de l’Eixample i de Sant Martí.

La solució ha estat eliminar en aquest tram un carril de circulació de vehicles en sentit nord i destinar-lo exclusivament al trànsit de bicicletes. A partir d’ara, els ciclistes hauran d’anar per la calçada en aquest tram, fent servir el nou carril bici bidireccional, que està segregat de la resta de carrils de circulació per una filera de peces de cautxú.

Les obres per desplaçar aquest carril bici han costat 78.000 euros. Els llonguets ja s’hi han instal·lat i ara cal pintar-hi les línies. Els semàfors que senyalitzen els encreuaments encara no estan operatius, però tot estarà enllestit abans d’acabar l’any. També quedarà l’operació d'”esborrar” l’antic carril bici per sobre de la vorera, que aquests dies encara fan servir alguns ciclistes, mentre que d’altres ja van per la calçada.

Des del Bicicleta Club de Catalunya, recorden que “aquesta era una demanda històrica”. La majoria de ciclistes amb qui hem pogut parlar “in situ” ja ho agraeixen, així com els vianants que fins ara es creuaven amb ells a sobre de la vorera. Però també hi ha qui troba que fins ara no hi havia gaire problema i que, per solucionar-ho, no calia pas eliminar un carril de circulació d’una via tan important com és l’avinguda Meridiana.