RICARD FONT, secretari d'Infraestructures i Mobilitat "El 2020 això ha de ser el 100 % accessible per a totes les companyies de transport públic i jo crec que Barcelona tant en l'àmbit del metro com dels ferrocarrils molt abans tindrà les seves estacions accessibles."

Fins avui, l’estació de Peu del Funicular disposava únicament d’un ascensor a l’andana en sentit ascendent. Amb els treballs per adaptar aquesta parada dels FGC s’ha instal·lat un segon ascensor a l’andana cap a Barcelona. Les obres també han permès instal·lar una passera sobre les vies de 15,5 metres de longitud i dos metres d’amplada que connecta amb el vestíbul.

Sarrià i el Putxet, estacions pendents d’adaptar

Aquestes obres s’emmarquen en el conjunt d’actuacions impulsades pel Departament de Territori i Sostenibilitat per millorar l’accessibilitat a la xarxa de transport públic de les persones amb mobilitat reduïda. La xarxa dels FGC presenta un grau d’adaptació del 97 %. Només queden per fer accessibles les estacions de Sarrià i del Putxet. Segons la Generalitat, els treballs s’adjudicaran pròximament.

El metro, accessible abans de 2020

La normativa europea en matèria d’accessibilitat obliga les companyies de transport a adaptar totes les instal·lacions i posa com a límit per assolir aquesta fita l’any 2020. En aquest sentit, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha assegurat que el metro de Barcelona serà totalment accessible, fins i tot, abans d’aquesta data. Actualment queden nou parades per adaptar: Maragall, Verdaguer, Urquinaona, Ciutadella – la Vila Olímpica, Jaume I, Vallcarca, Plaça de Sants, Espanya i el Clot. “Si de 2011 a 2015, un període econòmic complicat, hem pogut fer obres en 11 estacions, les nou que resten per adaptar es podran fer amb tota seguretat”, ha confirmat Font.