Els veïns de la part alta de la Trinitat Nova reclamen que es reurbanitzin els interiors d’illa per fer-los accessibles a tothom. Una mesura que, recorden, ja s’ha fet a la resta del barri. MIQUEL BATET, veí “Abandonats des de l’any 2000, abandonats, quan hi havia uns calers que s’havien d’aplicar, ja estaven per a la Trinitat per fer aquestes reformes interblocs. No hi ha accessos per a la gent gran, les baranes que hi ha, poques, no compleixen les mínimes mesures de seguretat perquè són horitzontals i hi han poques. Hi ha incivisme…” Una de les demandes que més destaquen és la d’un ascensor que els connecti amb el metro i els serveis. Les escales mecàniques del metro només són de pujada i l’alternativa és fer una gran volta. ANTONIO ZAPATA, veí “Després hi ha les escales aquelles del metro que això a les nits les tanquen, la gent que té que sortir o entrar amb bosses o paquets o algo com ho fan?” També reclamen més manteniment de parcs i jardins. Els parterres estan plens de brutícia i asseguren que fa anys que no es poden els arbres. L’Ajuntament està fent ara petites reformes, però els veïns volen una remodelació completa dels interiors.
Els veïns afirmen que fa anys que esperen una reforma completa als espais interiors dels blocs i els accessos a les porteries. Alguns edificis tenen rampes, però una bona part són en espais als quals només s’accedeix per escales. També es queixen de les baranes, que, quan hi són, no són segures ni homologades i tampoc no tenen bon estat. Els mateixos veïns han instal·lat alguna barana als carrers per facilitar la pujada i baixada a veïns grans. Les zones verdes també provoquen les queixes. Algunes palmeres i arbres envaeixen les façanes i finestres, i els fanals queden ocults rere les branques i deixen a les fosques els carrers.
Els veïns també assenyalen que, per anar a l’ambulatori, al metro, al bus o a la part baixa del barri, es veuen obligats a baixar unes escales que salven el fort desnivell entre els seus edificis i el carrer d’Aiguablava, o fer una gran volta de més de 100 metres fins a l’extrem del carrer. Per pujar, ho tenen més fàcil entre les 7 i les 23 h perquè funcionen les escales mecàniques del metro en aquest indret. Per tot plegat demanen la instal·lació d’un ascensor que permeti a la gent gran, les cadires de rodes i cotxets pujar i baixar sense haver de fer volta.
L’Ajuntament ha començat fa uns dies algunes reformes a la zona, destinades sobretot a fer possible l’accés a les places interiors als vehicles d’emergències i serveis. També està duent a terme una desratització, un problema que s’ha incrementat amb la construcció d’un edifici a la vora. Però els veïns volen que es projecti una remodelació integral de la zona per posar fi a tots els problemes d’accessibilitat i mobilitat.