Aquest matí Trias ha afirmat que prendre “una decisió així no li crea cap entusiasme” i que es tracta d’una “decisió complexa”, però que el transport públic té un deute que s’ha de cobrir. També ha afegit que l’objectiu és que, sobretot, afecti poc la gent que utilitza el transport públic de forma habitual o que pugui tenir certes dificultats econòmiques per adquirir un títol de transport.

L’alcalde ha admès que la pujada del bitllet és dolorosa, però l’ha justificat perquè considera que és un disbarat generar un deute de 500 milions, i ha defensat que no es pot continuar generant endeutament pensant que ja ho pagaran els néts. Ha explicat que vol reunir-se en els pròxims mesos amb el ministre d’Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, per “quadrar els números en els pròxims 20 anys” del transport públic  barceloní, ja que considera que les coses han de fer-se garantint una estabilitat econòmica.

Trias ha criticat que, durant molt temps, s’ha comès un gravíssim error d’acumular un deute intolerable, veient-se normal generar dèficit sense un pla d’empresa per reequilibrar comptes, i ha recordat el cost de la Línia 9 del metro: “Qui cregui que la finalització i funcionament de l’L9 no costen diners, està a la lluna.”

La T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove són,dels títols més utilitzats i els únics que no augmentaran de preu. En canvi, el bitllet senzill (2,15 €), la T-10 (10,30 €) i la T 50/30 (42,50 €) sí que s’han apujat. En conjunt, l’augment del preu dels títols de transports més utilitzats ha estat del 3,5%.