La Setmana de la Mobilitat acaba aquest divendres amb la celebració del Dia sense Cotxes amb la “idea de comprovar com pot ser una ciutat sense cotxes”, ha assegurat la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal. Fins ara s’ha notat al carrer un descens del trànsit de vehicles privats del 6 % , que ha donat espai als vianants. On es nota més la repercussió d’aquesta jornada és en l’ús del Bicing, que ha vist com el nombre d’usuaris s’ha incrementat en un 19 %.

La regidora de Mobilitat ha explicat que la reducció del trànsit “ha de perdurar” i demana als ciutadans “ser capaços de fer un canvi de mobilitat”.

La Guàrdia Urbana, satisfeta amb les xifres

Durant aquesta jornada s’han tallat a la ciutat 76 carrers. Les restriccions més importants al trànsit privat es produeixen a la via Laietana i també al carrer Gran de Gràcia, que només hi pot circular el transport públic. Aquests fets han provocat algunes retencions en moments puntuals, segons ha assegurat Carles Reyner, intendent adjunt de la divisió de la Guàrdia Urbana. El mateix Reyner ha afirmat: “Pensem que l’objectiu que perseguíem l’hem aconseguit”, que és el de treure cotxes de la via.

La supercruïlla de Sant Antoni, en proves

El model de la supercruïlla als entorns del Mercat de Sant Antoni s’ha posat a prova aquest divendres. S’ha tallat el trànsit a la confluència entre els carrers de Tamarit i el de Comte Borrell. Es tracta d’una prova pilot perquè en un futur la supercruïlla es vagi implementant en diferents fases al voltant del Mercat de Sant Antoni ja remodelat. El trànsit en aquest punt del barri estarà tallat fins a les 10 de la nit.