Durant l’estiu, el barri de Pedralbes ha estrenat carrils bici als carrers de Montevideo, dels Cavallers i del Marquès de Mulhacén, al passeig de Manuel Girona i a la plaça de Pius XII. Segons alguns veïns, ha estat una intervenció feta sense consens que dificulta la mobilitat al barri i que perjudica els comerços d’algunes zones, especialment al passeig de Manuel Girona. “En aquest carrer molta gent parava a comprar un moment al quiosc, a la farmàcia, a la botiga… i tot això s’ha perdut”, afirma Jordi Arnauda, un dels comerciants de la via. Es queixen, també, que la instal·lació del carril bici també ha comportat reduir i allunyar dels comerços les àrees de càrrega i descàrrega.

Els veïns reclamen millores en el transport públic

Aquests nous carrils són poc utilitzats, en alguns casos perquè cal superar un desnivell fort per arribar-hi i, en d’altres, perquè de moment no queden connectats amb altres carrils. Per tot plegat, els veïns consideren que no era una inversió necessària al barri i que, en canvi, caldria prioritzar la millora del transport públic. “Que posin autobusos petits, que puguin transportar la gent des de les zones on viuen fins a, per exemple, l’estació de Sarrià o a la Diagonal per agafar el metro o el bus”, reclama Lluís Puig, veí de la zona.

En aquest sentit, l’Associació de Veïns de Pedralbes ja està treballant amb el districte de les Corts per allargar la futura línia d’autobús V5 fins a l’avinguda de Pearson.