TMB ha anunciat obres a la Línia 4 de metro durant el 2023 per tal de reduir les vibracions que provoquen els trens. L’actuació es farà en sis estacions del tram central d’aquesta línia, en concret entre les parades de la Barceloneta i de Verdaguer. Segons la regidora de Mobilitat de Barcelona, Laia Bonet, “serà una actuació que requerirà molta cirurgia fina tenint en compte que la línia té 70 anys.” De fet, la Línia 4 té 10 anys més que la Línia 5, amb el servei aturat aquest estiu fins a finals d’agost perquè s’hi està fent també treballs de renovació.

Les obres a l’L4, al pla de renovació de la xarxa de metro

La intervenció en la Línia 4 s’inclou en el pla de renovació de la xarxa de metro que TMB està ja executant i que té com a objectiu reduir fins al 80 % les vibracions provocades per la circulació dels trens. Segons Bonet, aquestes intervencions serviran per millorar la percepció que tant usuaris com veïns tenen del servei de metro.

El pla de renovació de vies que estem desenvolupant entre el 2022 i el 2023 permetrà reduir fins al 80% de les vibracions
Laia Bonet, regidora de Mobilitat de Barcelona

En aquests moments, TMB ja està fent el projecte per intervenir en la Línia 4 de metro l’any vinent. Segons el conseller delegat de TMB, Gerardo Lertxundi, les obres serviran per instal·lar les mateixes fixacions antivibratòries que s’estan col·locant ara mateix als treballs de l’L5.

L’L4, una línia en constant manteniment

La darrera intervenció que es va fer a la Línia 4 de metro va ser l’estiu del 2021. Entre els mesos de juliol i agost es van fer unes obres al tram final de la línia per separar la gestió de l’L4 i l’L11 que conflueixen a l’estació de la Trinitat Nova. L’actuació va consistir en la renovació gairebé d’un quilòmetre de via a la zona de la cua de maniobres d’aquesta estació i en els sistemes de ventilació, enllumenat i cablejat.