El metro de Barcelona serà 100 % accessible abans del 2025. Les set estacions en què encara no es pot accedir en cadira de rodes s’adaptaran en els propers anys i en alguns casos ja n’han començat les obres. Són Maragall, Espanya, Clot, Ciutadella – Vila Olímpica, Plaça de Sants, Verdaguer i Urquinaona. El secretari general del Departament de la Vicepresidència, Ricard Font, assegura que Barcelona serà pionera en aquest camp.

No trobareu arreu del món una xarxa de metro que tingui el 100 % de les estacions el 2025″
Ricard Font, secretari general del Departament de la Vicepresidència

Fins ara, s’havia parlat del 2024 com a horitzó però no s’havia concretat el calendari. Aquest dijous, Font ha posat data a cada actuació. Les estacions de Maragall i la de la plaça d’Espanya ja estan en obres i les de Clot i Ciutadella – Vila Olímpica començaran aquest any. Per a les obres a Plaça de Sants, Verdaguer i Urquinaona, caldrà esperar entre el 2023 i el 2024.

Font ha assegurat que les obres es tiraran endavant malgrat les dificultats econòmiques i ha remarcat que suposaran un canvi per a molt usuaris, no només per als qui vagin en cadira de rodes o cotxets. En aquest sentit, ha destacat que la xarxa de metro serà més accessible per a totes les persones que tinguin algun problema de mobilitat i ha posat d’exemple el cas de la gent gran.

Transbordaments pendents d’adaptar

Malgrat les xifres, hi ha connexions que es donen per acabades però no són del tot accessibles. És el cas del transbordament a Passeig de Gràcia des de l’L2 i L4 fins a l’L3, i a la inversa. Tampoc no està adaptada la connexió a Catalunya des de l’L1 fins a l’L3 i els FGC. La Generalitat ha anunciat que millorarà alguns d’aquests enllaços com el de Passeig de Gràcia o el de l’L4 a La Pau.