mobilitat túnel glòries
mobilitat túnel glòries

El túnel de les Glòries d’entrada a Barcelona ha començat a funcionar aquest diumenge, 3 d’abril. Es calcula que per aquesta galeria subterrània diàriament passaran 43.000 vehicles, que entraran a la ciutat per la C-31. Això alliberarà de trànsit la Gran Via en superfície, entre la rambla de Poblenou i el carrer de Padilla, però també alterarà la circulació a altres punts de la zona. Aquest dilluns, primer dia laborable amb el túnel de les Glòries obert en els dos sentits, s’han produït cues de vehicles per entrar a Barcelona i ha deixat una imatge insòlita: la de la Gran Via sense cotxes.

A continuació et detallem tots els canvis en la mobilitat amb l’obertura total del túnel de les Glòries.

El túnel de les Glòries per entrar a Barcelona

Si vens per la C-31 en direcció a Barcelona, entraràs directament al túnel de les Glòries quan arribis a l’altura de la rambla del Poblenou i no en podràs sortir fins al final, a carrer de Padilla. Per tant, si no vols fer el recorregut del túnel, hauràs d’agafar la sortida 207, de Bac de Roda, per incorporar-te al lateral de la Gran Via.

A la sortida del túnel, a la confluència amb el carrer de Padilla, els conductors que vulguin pujar cap a Padilla s’hauran de posar al carril dret i els qui vulguin seguir fins a Marina hauran d’anar pel carril del mig. El de l’esquerra serà només per a busos.

Canvis per sortir de Barcelona pel túnel

En canvi, si circules en direcció sortida de Barcelona per la Gran Via entraràs directament al túnel de les Glòries quan arribis a l’altura del carrer de Padilla i no en podràs sortir fins a la C-31. També podràs entrar al túnel si circules per Lepant o Padilla i t’incorpores a la Gran Via.

Recorda que no podràs accedir al túnel de les Glòries en sentit sortida si vens pels carrers de Los Castillejos, Badajoz o Llacuna.

Sense connexió amb Independència ni Llacuna

L’entrada en funcionament del túnel de les Glòries en direcció Llobregat comportarà l’eliminació del trànsit per superfície a la Gran Via (excepte busos, veïns i serveis). Per tant, no es podran fer girs que fins ara eren possible. Per exemple, des de la Gran Via no es podrà agafar el carrer de la Independència. Si acostumaves a fer aquest recorregut per, per exemple, arribar al carrer d’Aragó, l’Ajuntament de Barcelona recomana fer-ho per Padilla o Bac de Roda.

L’altre canvi és que el carrer de la Llacuna quedarà sense connexió amb la Gran Via (cap al centre de Barcelona) i només hi haurà un carril reservat a veïns i serveis. El tram de Llacuna entre Gran Via i Perú es pacificarà.

Què passa amb els autobusos de la Gran Via?

Si bé els vehicles privats no podran circular en superfície per la Gran Via, sí que ho podran fer els autobusos. L’H12, per exemple, no passarà per dins del túnel i seguirà circulant per sobre, fent les parades corresponents. A més, al tram entre el carrer de Bilbao i Independència també hi haurà un carril obert perquè hi puguin circular en superfície veïns i vehicles de serveis i emergències.

Un radar de tram controlarà la velocitat

El túnel de les Glòries en sentit sortida de la ciutat també va alterar el trànsit rodat fa uns mesos. El gir cap a la Gran Via des del carrer de Los Castillejos va quedar eliminat i des d’aquell moment els vehicles estan obligats a continuar avall. Tampoc no es pot accedir al tronc central de la Gran Via en direcció Besòs des del carrer de la Llacuna.

El túnel de les Glòries, en els dos sentits, tindrà un radar de tram que controlarà que els vehicles no superin els 50 km/ h. Tot i que ja estan instal·lats, la previsió de l’Ajuntament és que comencin a multar a partir de l’agost, coincidint amb la posada en marxa d’altres radars com el de la ronda del Litoral, el dels túnels de Badal i el de la Rovira.

Comparteix a: