Tres càmeres, una per cada carril. El túnel de les Glòries ja té instal·lat el radar de tram que controlarà que a l’interior no se superin els 50 km/h. La data per començar a multar encara no se sap. Les càmeres estan col·locades a l’inici i al final de la galeria de sortida (per on ja passen els cotxes) i a la d’entrada a la ciutat, que s’ha d’obrir properament. Encara no s’ha fet perquè a dins del túnel queden pendents detalls tècnics, així com proves de comunicació i dels plans d’emergència.

Que el sistema estigui instal·lat no vol dir que el radar ja funcioni. L’Ajuntament de Barcelona va anunciar que es posaria en marxa quan s’obrís a la circulació el túnel d’entrada a la ciutat. Tot i això, fonts municipals matisen que la data “està per concretar”. De fet, hi ha altres túnels de Barcelona, com el de la Rovira, on el radar de tram fa temps que està col·locat però encara no multa. Actualment, l’únic radar de tram actiu està a la ronda de Dalt.

Carril bus a l’esquerra i semàfor a la sortida

A la dreta, la rampa del túnel de les Glòries d’entrada a la ciutat, amb el carril bus al costat esquerre

Pel túnel de les Glòries d’entrada a la ciutat hi passaran els vehicles que venen per la C-31 (des del Maresme o la ronda del Litoral). L’accés és a l’altura de la rambla del Poblenou i la sortida desemboca a la Gran Via amb el carrer de Padilla. A diferència del túnel de sortida de la ciutat, en aquest hi haurà un semàfor a l’inici, però també al final, que coincidirà amb una rampa. Els semàfors ja estan instal·lats, així com el pòrtic lluminós a l’entrada.

A la rampa de sortida es deixen veure dos detalls curiosos. El primer és que el carril bus estarà situat a l’esquerra, per donar continuïtat al de la C-31, que també està en aquesta banda. El segon detall és que els vehicles hauran de triar si volen continuar per la Gran Via fins a Marina (pel carril del mig) o bé volen girar a la dreta cap a Padilla (des del carril de la dreta).

43.000 vehicles sota terra

L’obertura del túnel de les Glòries d’entrada a la ciutat desviarà sota terra uns 43.000 vehicles que ara accedeixen a Barcelona per la C-31. En superfície només quedarà obert un carril bus perquè hi pugui seguir parant l’H-12. En el tram de la Gran Via entre la rambla del Poblenou i el carrer de la Independència hi podran passar també vehicles de serveis i veïns per anar als pàrquings.

També hi haurà altres canvis en la mobilitat de l’entorn. La circulació seguirà oberta cap a la Gran Via des del carrer de l’Escultor Claperós, però els vehicles que baixin per Los Castillejos ja no podran girar a la dreta cap al lateral de la Gran Via, i hauran de seguir en línia recta.