Ha arribat el dia. El túnel de les Glòries d’entrada a Barcelona ha obert aquest diumenge a les 6.40 h. Durant la nit de dissabte a diumenge, s’ha pintat la senyalització a l’entrada i sortida del túnel i se n’han retirat les tanques. L’obertura culmina una de les obres més complexes que ha fet l’Ajuntament de Barcelona i que s’han allargat durant set anys (amb dues aturades).

L’estrena del túnel d’entrada a Barcelona arriba cinc mesos després de posar-se en servei el túnel en sentit Besòs. La galeria soterra els 43.000 vehicles que entren cada dia per la C-31 i allibera de trànsit en superfície el tram de la Gran Via entre la rambla del Poblenou i el carrer de Padilla. El túnel, de prop d’un quilòmetre de llargada, té un carril per al transport públic al costat esquerre i dos carrils més per al trànsit privat.

Més cues els dies feiners en hora punta

Amb l’obertura total del túnel de les Glòries, l’Ajuntament de Barcelona pronostica més retencions de les que ja són habituals d’entrada a la ciutat els dies feiners en hora punta. Per això, recomana venir en transport públic o sortir abans de casa si s’utilitza el vehicle privat. La prova de foc arribarà aquest dilluns. Pel tram de la Gran Via per sobre del túnel només hi podran circular busos i taxis i també veïns i serveis en la part que hi ha davant del centre comercial.

Quan s’entra al túnel ja no se’n pot sortir fins al final, quan es pot girar a la dreta cap al carrer de Padilla o bé continuar recte per agafar més endavant el carrer de la Marina. Si no es vol fer tot el recorregut, es recomana agafar la sortida 207 (Bac de Roda) de la C-31 i incorporar-se al lateral de la Gran Via. Des del carrer de la Llacuna no es pot entrar al tronc central de la Gran Via, com fins ara, i tampoc no es pot girar cap al carrer de la Independència.

Radar de tram a partir de l’agost

Tant el túnel d’entrada a Barcelona com el de sortida tenen instal·lat un radar de tram que controlarà que els vehicles no superin els 50 km/h. La previsió de l’Ajuntament és que el radar de tram comenci a multar a partir del mes d’agost. A diferència del túnel de sortida, el d’entrada té un semàfor al final, per regular el trànsit que s’incorpora a la ciutat. Tant aquest semàfor com el que hi ha a l’accés estan coordinats per evitar cues dins del túnel.

Sense inauguració oficial

La posada en servei del túnel de les Glòries d’entrada a Barcelona es fa sense inauguració oficial per part de l’Ajuntament, tot i que és una de les obres municipals més costoses, amb un pressupost inicial que ronda els 200 M €. El govern de Xavier Trias va iniciar les obres del túnel l’abril del 2015. Amb Ada Colau a l’alcaldia, es van aturar el 2017 per retards i sobrecostos i es va refer el projecte. També es van interrompre el 2020 per la pandèmia.