Recta final de les obres per adaptar l’intercanviador entre les Línies 4 i 5 de metro a l’estació de Maragall. Ja s’ha estrenat el nou vestíbul de l’L4 i es preveu que l‘enllaç amb l’L5 estigui completament adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda en els propers mesos. Aquest dimarts han visitat el nou espai el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, el gerent de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, i responsables de TMB.

MAPA | Les estacions de metro adaptades a Barcelona el 2022: un 93 % ja són accessibles

Tots han destacat la importància d’aquesta obra, que permetrà no només l’accessibilitat per a les persones que vagin amb cadira de rodes o amb cotxet, sinó també més “comoditat per a tots els usuaris”. Isidre Gavín ha afirmat que per aquesta estació hi passen diàriament prop de 20.000 persones.

Una estació 100 % adaptada

El vestíbul que s’estrena aquest dimarts és més gran que el que hi havia fins ara. S’han fet dos nous accessos, un a cada costat de la ronda del Guinardó i un nou ascensor des del carrer. A més, dos nous elevadors connecten amb les andanes.

A més, també s’ha apujat el nivell de les andanes de l’estació per reduir la distància entre els combois i facilitar l’accés de tots els usuaris.

Ara el que queda pendent és adaptar el recorregut per enllaçar amb l’L5, que encara té desnivells. Cal eliminar algunes barreres arquitectòniques i fer-hi rampes i nous ascensors. A més, també s’ha d’adaptar el vestíbul de l’L5, al carrer de Ramon Albó. Les obres acabaran l’estiu del 2023.

11 milions d’euros d’inversió

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha invertit en el projecte per millorar aquets punt de la xarxa de metro prop d’11 milions d’euros, un pressupost que té el finançament dels fons europeus FEDER. L’objectiu de la Generalitat és que totes les estacions de metro de Barcelona estiguin adaptades l’any 2024.

Unes obres reclamades pels veïns

La millora de l’accessibilitat a l’estació de metro Maragall ha estat molt reivindicada pels veïns de la zona, tant des del districte de Nou Barris com des d’Horta-Guinardó. A l’inici del projecte no es va preveure adaptar l’accés més proper al Centre Integral de Salut Cotxeres Borbó, però després de les protestes de les entitats veïnals es va incloure. L’accés des de l’avinguda dels Quinze també es va afegir i licitar més endavant i es preveu que estigui enllestit en els propers mesos.