El temps d'espera del metro podria ampliar-se aviat. Això si es fa efectiu l'anunci que ha fet TMB al Comitè d'Empresa. Segons els sindicats, la companyia ja els ha comunicat que reduirà un 3% el servei de metro a partir del mes vinent. Les raons són la necessitat d'estalviar i la pèrdua d'usuaris del servei, en la línia del que ja va dir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, la setmana passada. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Tenim un important deute de més de 550 milions que compromet la viabilitat del sistema. No sé si només via pressupostos ho podrem fer o haurem de parlar i revisar si podem fer millores en la prestació del servei, i reduir despesa en la prestació del servei." Els sindicats alerten que la reducció del servei afectarà directament l'usuari, no només perquè s'hauran d'esperar més, sinó també perquè els combois aniran més plens. Per això, proposen alternatives com, per exemple, que la reducció de les freqüències s'apliqui només en hores nocturnes. Des de TMB, no confirmen ni desmenteixen la notícia, diuen que no és gaire habitual que es filtri el contingut de les reunions internes.

Segons ha pogut saber BTVNotícies, la reunió s’ha produït aquest dimarts a la seu de la direcció de persones a l’estació del Paral·lel. Fonts del Comitè han dit que l’empresa els ha comunicat que a partir del mes de març es reduirà un 3% el servei de metro i es retiraran 90 distribuïdores de venda de bitllets. Això, segons els sindicats, afectarà la freqüència de pas dels combois i la comoditat de l’usuari, ja que previsiblement els vagons aniran més plens.

Un portaveu del Comitè d’Empresa ha dit que els treballadors no comparteixen en absolut aquestes mesures, perquè “no es pot apujar el preu del bitllet als ciutadans i reduir el servei”. Segons el Comitè d’Empresa, les raons que argumenta l’empresa es basen en les dades fetes públiques a final de gener, en què es constatava la disminució d’un 4% del nombre de passatgers de la xarxa de metro (uns 70.000 viatges diaris menys, segons els sindicats). A això, s’hi suma l’argument de l’estalvi energètic que suposaria una menor circulació de combois.

Els sindicats consideren que hi ha mesures alternatives, com ara reduir la circulació de vehicles durant algunes franges nocturnes, quan “hi ha combois que circulen pràcticament buits, amb 700 o 800 persones en tota una nit”.

TMB es pronunciarà si s’arriba a fer efectiu

Fonts de TMB no han volgut confirmar ni desmentir a BTVNotícies que s’hagi produït la reunió, ja que han argumentat que no és habitual fer públiques trobades internes de treball a l’empresa. Una portaveu de TMB ha dit que l’empresa comentarà la mesura “si s’arriba a fer efectiva”.

La reducció del servei pot arribar mesos després que TMB retirés el 10% de màquines expenedores de la xarxa de metro per estalviar costos i només cinc dies després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, anunciés que no descartava ajustos en el transport públic.