L’alcalde, Xavier Trias, ha condicionat l’avenç de l’L9 al nivell de dèficit de la Generalitat. Trias ha admès que la línia de metro té un problema econòmic. Aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha retardat dos anys la data de finalització de les obres entre Collblanc i l’aeroport i l’ha situat en el 2016.

La Línia 9 no arribarà a l’aeroport fins a 2016. Així ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, aquest dilluns. Es retarda, per tant, dos anys la data de finalització de l’extrem que uneix Collblanc i el Prat. Sobre aquest endarreriment, Trias ha explicat que les obres del metro estan condicionades al nivell d’endeutament que pugui assumir la Generalitat per plantejar els pressupostos. És per això que l’alcalde ha admès que l’L9 “té un problema econòmic”.

L’ajornament no ha estat ben rebut per la Cambra de Comerç de Barcelona, que ha adevertit que el retard afectarà l’activitat de la Fira i el turisme de negocis que atrau. L’entitat considera que aquesta infraestructura hauria de ser prioritària per connectar l’aeroport, el recinte firal i la ciutat.

El Grup Municipal del PP ha retret que es posi data a l’extrem de l’L9 que unirà Collblanc amb l’aeroport però se n’oblidi la part central, que ha de recórrer la ciutat. El líder popular, Alberto Fernández Díaz, ha demanat un calendari definitiu de les obres.