Amb el canvi d’any, com és habitual, s’han actualitzat les tarifes del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona, regulat per l’Autoritat del Transport Metropolità. Aquest 2013 l’encariment ha estat d’una mitjana del 2,7%, i l’increment més destacat ha estat el de la T-10 d’una zona, que ha passat de costar 9,45 euros a 9,80. En una nota de premsa, TMB ha defensat l’actualització de les tarifes i ha afirmat que la T-10 “va perdent preferència i ja només representa el 50% de les validacions del metro i el 40% de les de bus”.

En aquest sentit, TMB afirma que “el transport públic té per definició un objecte social” i ressalta que l’Autoritat Metropolitana de Barcelona i altres administracions van subvencionar 64 milions de viatges gratuïts a pensionistes i infants a 2012. A més, destaquen que hi ha grups de població sensibles que disposen de tarifes especials que els permeten viatjar amb un preu rebaixat. Amb aquestes tarifes reduïdes, TMB ha comptabilitzat que es van fer 118 milions de viatges, el 21,6% del total.

Per contrarestar el rebuig que ha produït l’encariment de la T-10 i altres títols de transport integrat entre els usuaris, transports metropolitans destaca que la T-4, la targeta de 10 viatges d’una zona que fan servir pensionistes i discapacitats acreditats, continua costant 3,65 euros i no s’ha encarit.