Segons el regidor de Mobilitat, Joaquim Forn, i el director dels Serveis de Mobililitat de la Guàrdia Urbana, Adrià Gomila, durant els darrers quatre mesos s’han monitoritzat cada cinc minuts les cues d’entrada a la ciutat entre les 7.30 h i les 10.15 h, amb l’objectiu de comparar el trànsit d’enguany amb el de 2011. Analitzant-ne els resultats, queda palès, segons Forn, que s’han mantingut les cues a la B-23, però se n’han reduït la duració i la intensitat.

L’informe també destaca que la velocitat comercial dels autobusos varia, de manera directa, atenent els incidents que hi ha a la ciutat, com accidents, vaga de transport o els dies de pluja, especialment a la Gran Via de les Corts Catalanes.

L’1 d’octubre va començar a circular la D20 (que uneix Collblanc amb el passeig Marítim), l’H6 (que enllaça la Zona Universitària amb Fabra i Puig) i la línia H12 ( que recorre tota la Gran Via en tots dos sentits, des de l’Hospitalet fins al Besòs), totes tres en sentit horitzontal de la ciutat. En sentit vertical, són la V7 (substitueix la Línia 30 amb un traçat més rectilini que uneix la plaça d’Espanya amb Sarrià) i la V21 (que va des de Montbau fins al passeig Marítim pel carrer de la Marina).

En tots aquests recorreguts s’hi han implantat nous trams de carril bus per millorar la velocitat. Totes aquestes línies noves circulen amb intervals d’entre cinc i vuit minuts els dies feiners i, per tant, han millorat el temps d’espera de les línies de bus que han substituït.

La segona fase de desplegament es preveu que s’implanti la primavera vinent, amb quatre noves línies. Forn ha assegurat que la aquesta fase incorporarà més novetats. La tercera serà a la tardor, amb quatre línies més.