L’alcaldessa, Ada Colau, ha confirmat que l’Autoritat del Transport Metropolità (AMT) “fa temps que està treballant” per incloure 18 municipis més a la primera zona tarifària del transport públic metropolità. La mesura beneficiaria els 390.000 habitants d’aquests municipis que es desplacen habitualment a Barcelona i també a la inversa, els barcelonins que o bé hi treballen o que hi van amb regularitat. L’estalvi és significatiu perquè actualment la T-10 de dues zones val gairebé el doble que a la primera corona. Per Colau l’objectiu és caminar cap a la “zona única”, és a dir, que “a la ciutat real, que és la metropolitana”, hi hagi un servei públic de qualitat amb un preu unificat.
La Generalitat, l’AMB i l’Ajuntament han començat a treballar aquesta integració en sessions informatives, en què també han participat els municipis afectats. La Generalitat ha dit que treballa amb la intenció que aquest canvi es pugui fer efectiu l’1 de gener del 2019. De moment, la mesura serà aprovada en el plenari de l’AMB del proper dimarts 16 d’octubre i després l’ATM haurà d’aprovar també el nou mapa de tarifes. Segons la Generalitat, per poder-ho implementar caldrà afegir un recàrrec en l’IBI d’aquests 18 municipis i veure si l’increment d’usuaris que pot comportar la integració a la zona 1 compensa la resta de la inversió o si cal alguna altra mesura pressupostària per poder-ho tirar endavant.

Els 18 municipis que seran zona 1

Els municipis que, si tot va bé, s’incorporaran a la zona 1 del transport públic no són tots els que actualment es troben a la segona zona tarifària, però sí que n’hi ha de molt significatius. De moment, la mesura s’aplicaria a aquestes 18 poblacions: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat.