El bícing metropolità, l’AMBici, es desplegarà durant el 2023 per arribar a 15 municipis. El servei arrencarà a principis d’any a Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà de Llobregat i durant els tres mesos següents s’acabarà de desplegar a 12 poblacions més. Ho farà, a més, amb la possibilitat de contractar un abonament integrat per als usuaris que en arribar a Barcelona vulguin combinar-lo amb el Bicing —exclusiu de la ciutat—.

Els 15 municipis que tindran el servei són:

  • l’Hospitalet de Llobregat
  • Badalona
  • Cornellà de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • el Prat de Llobregat
  • Esplugues de Llobregat
  • Sant Feliu de Llobregat
  • Sant Adrià de Besòs
  • Sant Joan Despí
  • Sant Just Desvern
  • Molins de Rei
  • Sant Boi de Llobregat
  • Viladecans
  • Gavà
  • Castelldefels

En total, l’AMB calcula que faran servir l’AMBici 1,2 milions de persones i el cost del servei —aquest primer any— serà de 25 euros anuals (si bé l’abonament integrat amb el Bicing serà més car). Per fer-ho possible es posaran en circulació 2.600 bicicletes elèctriques de darrera generació en 236 estacions.

Foto de família dels alcaldes dels municipis en què es desplegarà l’AMBici

El primer any: 25 euros anuals

Durant el primer any de funcionament, el 2023, el servei tindrà un cost promocional de 25 euros anuals que permetrà 30 minuts d’ús gratuït per cada trajecte. Un cop passi aquesta primera mitja hora, costarà 0,50 € cada 30 minuts. A partir de l’any 2024, l’abonament costarà 40 euros l’any i els primers 30 minuts, 15 cèntims. Els usuaris podran demanar una targeta física per sis euros, o bé fer servir l’aplicació mòbil, sense cost.

Servei integrat amb el Bicing

El nou servei metropolità estarà integrat amb el Bicing. Per això, hi haurà un abonament metropolità amb preus rebaixats per als usuaris que vulguin fer servir els dos sistemes. La tarifa integrada costarà entre els 53 i 65 euros anuals. D’entrada, segons ha informat l’AMB, hi haurà set estacions de transferència on es podrà fer el canvi de bicicletes. Són aquestes:

  • Sant Adrià de Besòs — Campus UPC – Diagonal Besòs
  • Sant Adrià de Besòs — la Pau
  • Santa Coloma de Gramenet — Baró de Viver
  • Esplugues de Llobregat — Zona Universitària
  • l’Hospitalet de Llobregat — Ciutat de la Justícia
  • l’Hospitalet de Llobregat — riera Blanca
  • l’Hospitalet de Llobregat — Collblanc

El president de B:SM, Jaume Collboni, s’ha mostrat convençut que el servei de l’AMBici anirà creixent durant els anys, “com ho ha fet el Bicing” i que també s’avançarà “en la integració total dels dos sistemes a mig termini”. De fet, en aquesta ocasió no ha estat possible fer compatibles els dos sistemes d’ancoratge perquè s’han desplegat mitjançant concursos públics separats.

El model SMARTbike 2.0

La bicicleta d’aquest nou bícing és 100 % elèctrica i de darrera generació. El model SMARTbike 2.0 té un motor central situat en la posició més baixa de la bicicleta. Segons l’AMB, amb aquesta configuració s’aconsegueix que la posició corporal de l’usuari “sigui més vertical” i, per tant, “se senti més segur durant el trajecte”.

Una altra de les característiques és que les bicis tindran un sistema de geolocalització per satèl·lit. A més, tenen una funció integrada, l'”starter boost”, que permet accelerar més ràpidament en els primers metres. L’assistència deixarà de funcionar quan s’arribi als 25 km /h.