La futura estació soterrada de Sant Andreu es convertirà en la primera a incloure un gran mural d’art urbà a l’interior de les seves instal·lacions. Els artistes Roc Blackblock i Miquel Wert s’encarregaran de donar vida a dues parets que, juntes, sumen un total de més de 3.000 metres quadrats. L’espai que pintaran són els dos murs que es troben a tocar de les vies, de 1.329 m2 i 1.784 m2.

Un dels murs on es farà el mural, entre les vies i les andanes

Un repàs de la història del ferrocarril

L’obra, que s’anomena “Fent via, fent vida“, farà un repàs de la història i l’evolució del ferrocarril. La proposta l’han treballat conjuntament els dos artistes —a través de la productora Rebobinart— i els responsables d’Adif. Al mur de la banda mar, l’obra explicarà els orígens de la línia Barcelona-Granollers, l’edifici històric de l’estació i els tallers de la Maquinista Terrestre i Marítima.

Imatge del mural que hi haurà a la banda mar

Pel que fa al cantó muntanya, es vol plasmar l’aposta pel ferrocarril com a transport sostenible. També destacarà la construcció de “noves infraestructures integrades en trama urbana per cohesionar barris històricament separats”. Segons ha informat Adif, a l’estació de Sant Andreu també es desplegaran codis QR que explicaran conceptes ferroviaris i que inclouran informació relacionada amb la nova estació i l’operació La Sagrera – Sant Andreu.

Imatge del mural que hi haurà a la banda muntanya
La nova estació de Sant Andreu de Rodalies pren forma i ja té les vies col·locades
Serà soterrada i entrarà en servei l’11 de desembre, quan culmini el tall ferroviari de l’R2 Nord i l’R11

Recta final de les obres

La nova estació de Sant Andreu encara la recta final de les obres, ja que està previst que entri en funcionament l’11 de desembre, quan acabi el tall de l’R2 Nord i l’R11 entre Sant Andreu i el Clot-Aragó, que ha de servir també per fer passar aquestes línies per dins de la futura estació Sagrera.

L’estació tindrà dues andanes centrals i quatre vies, per on passaran els trens de Rodalies i els regionals. S’hi han construït dos nivells: l’inferior —on estan les andanes i les vies— i el vestíbul, que té més de 700 m2. Adif ha explicat que s’aprofitarà al màxim la llum natural, ja que hi haurà grans lluernaris a la llosa de formigó que cobreix les vies.